Gong se u petak usprotivio ukidanju Politike i gospodarstva kao obveznog predmeta u strukovnim školama, upozorivši da bi mladi zbog toga ostali bez prostora za obrazovanje o demokraciji i politici
Gong je pozvao Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, kao i Agenciju za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih da reformu obrazovanja temelji na promjeni načina i metoda učenja koje bi doprinijele boljim političkim znanjem učenika, umjesto da iz strukovnih škola ukloni Politiku i gospodarstvo kao obvezani predmet.
Prema aktualnom prijedlogu reforme, čak 70 posto hrvatskih srednjoškolaca ostaje bez prostora u kojem se mogu obrazovati o demokraciji, politici i svojim pravima koje imaju kao građani i koja će im trebati za život u demokratskom društvu, upozorio je Gong.
Ističu pritom da su porazni rezultati državne mature još jedan razlog da Politika i gospodarstvo ostane predmet u školama s obzirom na to da svaki četvrti maturant koji je na državnoj maturi odabrao Politiku i gospodarstvo nije položio taj predmet.
"Politika i gospodarstvo i dalje je jedan od najpopularnijih izbornih predmeta na maturi, no rezultati pokazuju da mladi nisu dobili adekvatno obrazovanje na temelju kojeg bi mogli uspješno položiti ovaj ispit", kažu iz Gongu.
Udruga smatra da obrazovne institucije moraju pronaći način da u novi kurikul uvrste minimalno jedan sat tjedno općeobrazovnog predmeta Politika i gospodarstvo za drugi razred strukovnih škola.
"Time se satnica ne bi previše opteretila, a učenici i učenice bi i dalje imali opciju da taj predmet odabiru za polaganje na državnoj maturi što im dalje omogućava nesmetan upis na društveno-humanističke fakultete", objašnjavaju. Kao dodatan argument za početak poučavanja Politike i gospodarstva u drugom razredu ističu i sve češću europsku praksu snižavanja dobne granice za glasanje koje bi pratilo adekvatno političko obrazovanje.
U Gongu kažu da Agencija za strukovno obrazovanje planira ukinuti kao obvezni predmet Politiku i gospodarstvu u strukovnim školama u sklopu reforme koja se planira implementirati početkom školske godine 2024. /2025.