Na sjednici Gradskog vijeća Splita u četvrtak, 5. rujna pred vijećnicima će se kao jedna od tema naći i prijedlog o osnivanju nove gradske tvrtke Spalatum D.M.C. To bi trebala biti agencija ili menadžment tvrtka za upravljanje turističkom destinacijom. Naravno, već i prije osnivanja u javnosti su se pojavila pitanja o opravdanosti takve odluke
D.M.C. ili Destination Management Company definira ono što bi prema planu ta gradska tvrtka, turistička agencija zapravo trebala raditi. Gradonačelnik Ivo Baldasar koji je dugo godina i sam radio u turizmu javnosti je objasnio da ta gradska agencija ne ulazi na tržište da bi malim turističkim agencijama preotela dio posla, o čemu je ovih dana u turističkim krugovima i u javnosti bilo riječi. 'Ovaj projekt između ostalog je zamišljen i da pomognemo malim agencijama. Mi bismo trebali financirati neke projekte i aktivnosti koje male agencije iz financijskih razloga ne mogu realizirati. Osim toga, oni ne mogu toliko dugoročno planirati kao mi. Nemamo namjeru zakupljivati krevete, raditi privatni smještaj ili mjenjačnicu. To su stvari za male agencije, mi ćemo se baviti strategijom', razjasnio je Baldasar.
On je još dodao da posao Spalatuma D.M.C. ne može raditi Turistička zajednica, jer ona nije operativno tijelo. S time se složio i direktor Turističke zajednice Split Vedran Matošić. 'Split je postao prepoznata turistička destinacija i osnivanje DMC-a jedan je od uvjeta da grad ima potreban servis za opsluživanje većih događaja i skupova, bilo sportskih, kongresnih ili kulturnih', izjavio je tim povodom Matošić. Podsjetio je da su nekad ulogu kompanija za upravljanje destinacijom vršile velike turističke tvrtke koje sada zapravo kao takve više ne postoje, primjerice Atlas, Dalmacijaturist, Generalturist i Kompas.
Na najave o osnivanju agencije reagirala je i oporba, odnosno ogranak Hrvatske demokratske zajednice Split. Oni se, naravno, zalažu za unapređenje upravljanja turističkom destinacijom, ali ne i za osnivanje tvrtke koja, po njihovu mišljenju, služi za partijske uhljebe.
'Apsurdno je osnivati turističku agenciju za destinacijski menadžment uz postojeću Turističku zajednicu. Tvrtka Spalatum DMC koju aktualna vlast u gradu Splitu namjerava osnovati specijalizirana je receptivna turistička agencija, a destinacijski menadžment, odnosno upravljanje turističkom destinacijom i unapređivanje turističkog proizvoda osnovna je djelatnost upravo turističkih zajednica, sukladno Zakonu o turističkim zajednicama. I površna analiza rada pojedinih turističkih zajednica, poput dubrovačke, to potvrđuje', stoji između ostalog u priopćenju iz splitskog HDZ-a koje potpisuje Petar Škorić
On se nadalje u priopćenju pita poručuje li time splitska vlast da nije zadovoljna dosadašnjim radom Turističke zajednice grada Splita, kolika je posjećenost muzeja, zašto ne rade nedjeljom i zašto je većina objekata i ovoga ljeta nedjeljom bila zatvorena.