BROJNA OŠTEĆENJA

Grad zbog snijega skida ležeće policajce

17.01.2013 u 11:27

Bionic
Reading

Kolateralna žrtva rekordnih snježnih padalina u Zagrebu su i ležeći policajci. Naime, vozila za razgrtanje snijega trebala bi ralice podići kada naiđu na ležeće policajce, no to se ne događa. Osim potrganih dijelova, iz kolnika vire vijci koji mogu oštetiti i vozila

Od šefa gradskog Ureda za promet i izgradnju Davora Jelavića doznajemo kako će svi oštećeni ležeći policajci biti potpuno uklonjeni sa zagrebačkih cesta te će biti vraćeni kada prođu zimski uvjeti i situacija se normalizira.

Ipak nije skrivao svoju ljutnju nastalom situacijom. 'To nije normalno. Vozači ralice se zanesu čišćenjem i ne paze da dignu ralicu kada se približavaju ležećem policajcu', kaže. Dodaje kako je problem i u vozačima koji svoja osobna vozila parkiraju tako da često oznake za ležeće policajce ne budu uopće vidljive. Ipak, kvaliteta ležećih policajaca, zaključuje, nije upitna.

A ležeće policajce, one gumene, kao i savitljive stupiće kojih je Zagreb prepun, za Grad postavlja i održava tvrtka Cestodom.


Vlasnik te tvrtke Zlatko Tkalčić uvjerava nas kako su oni dežurni kao i zimska služba. 'Zagrebačke ceste su nadležne za sve ceste u Zagrebu osim onih županijskih. Prema njihovoj dojavi ili dojavi policije ili pak komunalnih redara mi interveniramo', pojašnjava.

Tkalčić kaže kako je u gradu 1.100 izbočina, a kako je njihova cijena od 500 kuna po dužnom metru za betonske 'ležeće' do 12 tisuća kuna koliko košta cijela izbočina. No ležeći policajci kavi su na fotografiji sastoje se od elemenata koji koštaju tristotinjak kuna.

Kod novije postavljenih ležećih policajaca, njihov popravak ide u jamstveni rok, a Tkalčić kaže kako bi, s obzirom na broj oštećenja, trebalo ostaviti 'otvorenu stavku'.

O funkciji i koristi ležećih policajaca ranije se raspravljalo. Naime, u Pravilniku o prometnim znakovima propisuje se visina 'uspornika' te ona može biti u rasponu od sedam do čak 12 cm. Europski standard je 7,5 cm.