MINISTAR HAJDAŠ DONČIĆ

'Gradit ćemo Pelješki most ako EU pomogne'

18.07.2012 u 14:34

Bionic
Reading

U razgovoru za tjednik Globus ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić otkrio je kako planiraju realizirati izgradnju Pelješkog mosta, ali pod uvjetom da EU pomogne s barem 50 posto sredstava. Hajdašev kolega Branko Grčić izrazio je sumnju u financijsku injekciju iz EU budući da je, kako je ustvrdio, prošla vlada iza sebe ostavila katastrofu i goleme dugove te novoj vladi otežala realizaciju investicijskih projekata koji se sufinanciraju iz europskih fondova

'Nismo definitivno odustali od gradnje Pelješkog mosta, njegova gradnja je još uvijek moguća. Vlada intenzivno razgovara s predstavnicima Europske komisije o mogućnostima povezivanja hrvatskog teritorija koji će već iduće godine biti teritorij i EU-a. I ako dobijemo potporu EU ne isključujemo mogućnost gradnje redefiniranog, jeftinijeg Pelješkog mosta. Imamo dvije alternative o kojima razgovaramo s EU. Prva je neumski koridor, druga je redefinirani Pelješki most. Pri tome se ne služimo bukačkim metodama, ne plašimo ljude, već radimo. Jedno od ta dva rješenja, koje bude prihvatljivije EU, bit će prihvaćeno', kazao je u razgovoru za tjednik Globus ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, a njegove riječi iz intervjua citirane su i na Vladinom Twitteru

Na pitanje uloge EU i pomoći u smislu većinskog sufinanciranja, ministar Hajdaš Dončić odgovorio je: 'Da. Uvijek smo govorili da je dosadašnji model gradnje mosta neprihvatljiv, jer je trebao koštati četiri milijarde kuna. U redefiniranim uvjetima, uz međunarodni tender i uz sufinanciranje EU, jasno da je moguća gradnja Pelješkog mosta. Na tome intenzivno radimo, ali ne galamimo.'

Iz Ministarstva prometa, pomorstva i infrastrukture poručili su danas da će ministar Hajdaš Dončić nakon sjednice Vlade u četvrtak dati izjave novinarima o mogućnostima izgradnje Pelješkog mosta uz sufinanciranje od strane EU.


Osvrnuo se i na trajektne linije: 'Trajektne linije nisu trajno rješenje, već privremeno do izgradnje bilo neumskog koridora, bilo mosta. Moramo riješiti taj problem jer se po schengenskim pravilima živežne namirnice ne mogu prevoziti kroz Neum. Lokalnoj zajednici smo ponudili tri moguće linije: Komarna - Brijesna koja je najkraća, Ploče - Trpanj koja je najdulja, ali i sada funkcionira te Ploče - Brijesna. Oni su odabrali postojeću, Ploče - Trpanj. I mi to poštujemo, to je odluka regionalne samouprave, nećemo nametati rješenja. Oko Pelješkog mosta, na žalost, ima previše politizacije, previše nerazumijevanja i previše emocija. Vlada Zorana Milanovića među svojim prioritetima ima povezivanje juga zemlje.'

Budući da su građani na Twitteru spočitavali Vladi da je nedosljedna kad je u pitanju Pelješki most, iz Vlade su ih podsjetili kako čelni ljudi Vlade nikada nisu decidirano tvrdili da neće biti ništa od Pelješkog mosta, već da nema novca za izgradnju pa su se samo trudili 'naći rješenje povezivanja krajnjeg Juga Hrvatske u kratkom roku i poštivajući uvjete Schengenskog režima koje ćemo imati ulaskom u EU u srpnju 2013. godine'.

Sebi u prilog vladajući su podsjetili na Milanovićevu izjavu koji je govorio: 'Mi na tome radimo ozbiljno, i sa susjedima i u Bruxellesu i oko reguliranja pitanja karaktera koridora iznad Neuma i njegova odnosa sa Schengenskim režimom, a to su stvari kojima se nitko prije nas nije bavio. To je vrlo delikatno pitanje, jer treba uskladiti EK i države članice EU i susjednu državu BiH, no problem ćemo riješiti na kvalitetan i priuštivi način, ne megalomanski i pričanjem bajki, ne huškanjem ljudi.'