Vjerojatno najzapaženija avantura na ovogodišnjem sajmu E3 bio je Gray Matter, igra koja je u razvoju još od 2003. godine
Gray Matter je u sedam godina razvoja imao prilično buran život. Igra je najavljena 2003. pod imenom Project Jane-J te je trebala biti dovršena već krajem 2004. Zbog nekih poteškoća, rad na igri zaustavljen je sve dok je 2006. nije preuzeo njemački izdavač Anaconda te je tada njen izlazak najavljen za kraj 2007. godine. Ipak, opet biva odgođena, i to za početak 2008. Početkom 2008. od mađarskog studija Tonzuba preuzima je francuski Wizardbox te zacrtava izlazak za 2009. godinu. Pogađate, igra je opet odgođena, i to za jesen ove godine, a izdat će je DTP Entertainment.
Priznajemo, ovo je scenarij dostojan jedne meksičke sapunice, ali i dalje neusporediv s famoznim razvojem Duke Nukem Forevera. Međutim, kako stvari stoje, igra nikada neće dostići sudbinu neslavno propalog Đuke, jer se na njoj ipak marljivo radilo te unatoč promjenama izdavača i razvojnog studija, glavnu riječ u njenom razvoju još od početka ima Jane Jensen, žena najzaslužnija za slavnu franšizu Gabriel Knight te autorica dvaju romana.
Igrač će, najavljuje se, naizmjenično preuzimati ulogu Samanthe Everett i dr. Davida Stylesa. Samantha je studentica i ulična mađioničarka iz SAD-a koja dolazi u engleski Oxford u potrazi za klubom Daedalus, okupljalištem mađioničara. Tu čuje za neurologa dr. Davida Stylesa, misterioznog doktora koji igrom slučaja upravo traži asistenticu. Samantha odlazi do njegove kuće, poznate pod imenom Dread Hill House, te dobiva posao asistentice, a njen prvi zadatak je uvjeriti šestoricu studenata Oxforda da pristanu sudjelovati u psihološkom eksperimentu dr. Stylesa, što će se pokazati kao nimalo lak zadatak s obzirom da doktor nema dobru reputaciju, a lokalno stanovništvo njegovu rezidenciju smatra ukletom.
Zahvaljujući svom poznavanju mađioničarstva, Samantha uspijeva prikupiti šestoricu studenata, no ubrzo eksperiment kreće totalno krivim putem te se ispostavlja da je dr. Styles psihički neuravnotežen i da ga proganja njegova mrtva supruga.
Gameplay će se dosta razlikovati, s obzirom na to s kojim likom igrate. Samantha će dobrim dijelom rješavati zagonetke pomoću sistema trikova - uza sebe će imati nekoliko knjiga o magiji, a igrač će morati izabrati prigodan trik za svaku situaciju, prikupiti sve potrebno za njegovu izvedbu te onda pravilno rasporediti stvari i sve odraditi određenim slijedom, što će biti sve samo ne jednostavno. Igrajući pak u ulozi dr. Stylesa, koji je mentalno neuravnotežen i ima učestale vizije svoje mrtve supruge, igrač će se morati upoznati s njegovim znanstvenim radom i eksperimentima, kao i napravama na kojima radi, da bi mogao rješavati zagonetke. Znači, zaboravite Heavy Rain koji je bio više interaktivni film (i to genijalan!) nego avantura, u kojemu ste rješavali stvari instantnim reakcijama. Gray Matter od vas će iziskivati pravo istraživanje da biste ga uopće mogli igrati.
Osim glavne priče, likovi će obavljati i različite sporedne zadatke, pa će tako Samantha rješavati neke stvari vezane uz već spomenuti klub Daedalus i sl. Naravno, za rješavanje sporednih zadataka igra će vas i prigodno nagrađivati.
Gray Matter će biti klasična point'n'click avantura iz trećega lica te jedna od vrlo rijetkih avantura koja će se osim na PC-ju pojaviti i na konzoli Xbox 360. Kako će se konzolaši snaći s igrom što zahtijeva sate i sate intelektualnog napora (pišemo ovo bez ikakvog podcjenjivanja!) - u smislu čitanja materijala i rješavanja kompleksnih zagonetki - vidjet ćemo, no svakako pozdravljamo odluku razvojnog studija i izdavača da se na jednu konzolu lansira tipična igra za PC.
Kao u gotovo svakoj avanturi, i u Gray Matteru vas čekaju predivne i nevjerojatno detaljne kulise, tj. pozadine, kao i likovi modelirani u 3D-u, a prema ljudima koji su vidjeli igru na E3-u, sinkronizacija likova, zvuk i glazba navodno su maestralni.
Nakon svega, čini se da će, unatoč svim problemima tijekom sedam godina razvoja, Gray Matter biti prava hardcore avantura, a Jane Jansen kaže da već postoje planovi i za nastavak ukoliko postigne planirani uspjeh.