Tvrtka European Coastal Airlines (ECA) će ipak na kraju ove sezone, za oko tjedan dana ili možda koji dan prije početi s komercijalnim letovima svojim hidroavionima. Za sada, najavljena je prva linija između terminala Resnik kraj splitskog aerodroma i Jelse na Hvaru
Hidroavionski promet bi u budućnosti mogao predstavljati značajan doprinos boljoj povezanosti jadranskih otoka s kopnom tokom cijele godine i to je jedini pravi način da se potvrdi proklamirana 'jadranska orijentacija' naše zemlje. Ovih dana je završena i gradnja najvažnijeg terminala u Resniku blizu splitskog aerodroma. Osim pristaništa za hidroavione na pontonima, izgrađen je i mali terminal za prijem putnika.
Cijeli taj građevinski posao je, nakon gotovo trinaest godina administrativne borbe, napravljen tek u nekih mjesec dana. Pozitivan ishod dugogodišne borbe upornih njemačkih investitora s lokalnom i državnom administracijom je jedna dobra vijest u Dalmaciji, a nakon što smo ovih dana opet mogli čuti informacije o neuspjehu nekih sličnih inicijativa. Podsjećamo na prošlotjedni neuspjeh splitskih investitora koji su zapeli u administrativnom labirintu pri realizaciji projekta hotela na vodi, botela 'Dalmatia' u Dubrovniku.
To je bio povod za razgovor s direktorom prodaje tvrtke ECA Ianom Albersom koji nam je na prvoj liniji Resnik-Jelsa u promotivnom periodu najavio cijenu od 99 kuna. Za let duljine deset do petnaest minuta, vrlo povoljno, ako znamo da primjerice putnička karta na redovitom trajektu ili katamaranu iz Splita za otok Hvar košta tek upola manje. Skori početak letova za ECa je zapravo završetak najteže, prve epizode i najavljena je daljnja ekspanzija tvrtke.
Kada tvrtka ECA službeno počinje s komercijalnim letovima između kopna i otoka?
Ovaj tjedan, u srijedu ili četvrtak imamo inspekciju Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo. Ako sve prođe dobro, mi započinjemo s našim operativnim letovima odmah nakon toga, najkasnije idući ponedjeljak.
Koje ćete gradove i lokacije spajati ove sezone?
Prvih nekoliko dana počinjemo s letovima između terminala Resnik i Jelse na otoku Hvaru. Dva tjedna kasnije dodajemo let do Raba i nakon toga slijede letovi za Pulu. U početku tome pridodajemo i letove prema postojećim klasičnim aerodromima u Dubrovniku, Zadru i Zagrebu, a moguća je i direktna veza tih aerodroma s Jelsom i Rabom.
Kolika će biti cijena putničke karte za hidroavion na toj prvoj liniji Resnik - Jelsa?
Ta linija počinje s promotivnom cijenom od 99 kuna, a prosječna cijena putničke karte će biti 190 kuna. Let Resnik - Jelsa traje tek nešto više od deset minuta.
Kolike će biti cijene na drugim linijama?
To ovisi od linije do linije, više faktora određuje iznos, ali prosječna cijena će iznositi 250 kuna.
Planirate li organizirati posebne čarter-letove?
Da, naravno, planiramo posebne letove prema dogovoru od 'svugdje do svugdje', dakle gdje god to bude moguće i gdje god to bude trebalo. Dokle god smo kao tvrtka prisutni u Hrvatskoj, European Coastal Airlines može povezati sve otoke i mjesta gdje još nisu razvijeni i izgrađeni terminali i postaje za hidroavione.
Skoro se bliži kraj kolovoza i završetak glavne turističke sezone 2014. godine. Jeste li već izgubili previše vremena zbog poznatih administrativnih zapreka i možemo li onda ovo promatrati kao test-period za vašu kompaniju?
Da, svakako! Žalosno je da počinjemo s letovima već na samom kraju glavne turističke sezone. No svejedno, mi vidimo naš projekt prije svega kao pokušaj i prilog u gradnji infrastrukture u čitavoj zemlji i planiramo letove tokom cijele godine, ne samo u sezoni. Zato je vrlo važna činjenica da počinjemo s letovima, kada sve sagledamo, manje je važno kada je to, a pravi posao tek slijedi.
Pristanište za hidroavione u Resniku je izgrađeno. Kakve su dosadašnje reakcije na vaš novi terminal?
Bilježimo ponajviše dobre reakcije jer zapravo podižemo kvalitetu tog prostora i kreiramo nova radna mjesta. Čak i u susjedstvu u Resniku imamo pozitivne reakcije što smo organizirali novu uslugu u njihovom kvartu.