BRAĆA ŽUŽULI TUŽE DRŽAVU!

Hoće li ova tužba zaustaviti gradnju mosta Čiovo europskim novcem?

13.04.2015 u 15:09

Bionic
Reading

Tek nekoliko dana uoči svečanog početka radova na izgradnji mosta kopno - Čiovo, prvog velikog infrastrukturnog projekta u Dalmaciji koji je gotovo u cijelosti financiran iz europskih fondova, tvrtka Strabag te Skladgradnja braće Joze i Slavena Žužula nastoje ga zaustaviti tužbom Upravnom sudu. Napisao ju je splitski odvjetnik Damir Primorac, inače brat bivšeg HDZ-ovog ministra Dragana Primorca, a za početak je zatražena privremena mjera stopiranja gradnje, koja bi bila presedan jer se dosad tako nešto nije dogodilo u slučaju javne nabave građevinskih radova, barem koliko je poznato

Tužba je zaprimljena na sudu u Splitu i trenutno traje rok od 30 dana u kojemu se moraju očitovati Hrvatske ceste i izabrani izvođač radova na mostu, Viadukt. Odluka o izdavanju privremene mjere mogla bi uslijediti i ranije, no termin nitko ne može predvidjeti jer ovaj dramatično potkapacitiran sud o predmetima odlučuje po redoslijedu zaprimanja. A sama presuda, uzme li se u obzir prosječno trajanje upravnih sporova u Hrvatskoj, mogla bi biti pravomoćna tek za otprilike dvije godine...

Ukoliko uspije pravni manevar Strabaga i Skladgradnje, to će značiti gotovo sigurnu propast ideje da se most za Čiovo financira europskim novcem: od ukupno 161 milijun kuna potrebnih za gradnju, čak 130 milijuna dolazi iz fondova - no uvjet za to je dovršetak mosta do konca iduće godine.

Dvije tvrtke podnijele su tužbu nakon što su u procesu javne nabave odbačene dvije jeftinije ponude (njihova za 1,4 milijuna kuna i Brodosplitova za 15 milijuna kuna), navodno zbog nepravilno ispunjene dokumentacije. Prije toga i jedni i drugi pokušali su poništiti natječaj: Skladgradnja je odbijena, a zbog prigovora Brodosplita postupak je vraćen na ponovno odlučivanje i tada je Viaduktu omogućeno da priloži originalnu bankovnu garanciju, umjesto kopije koja se dotad nalazila u predmetu.

Državna komisija za kontrolu javne nabave objasnila je da je ponude po zakonu moguće dopuniti, ali da nije dozvoljeno mijenjati ih, što su Strabag i Skladgradnja željeli napraviti korekcijom i usklađivanjem cijena i troškovnika.

Tužba u stvarnosti nije podnesena protiv Hrvatskih cesta, već upravo Državne komisije za kontrolu javne nabave, pa u državnoj tvrtki koja gradi most smireno tvrde da 'projekt ide po planu'.

Prošlog tjedna dovršeni su pripremni i otpočeli 'stvarni' radovi: postavljene su dizalice za pilone i krenulo se s radovima na samoj konstrukciji. Kako tportal doznaje, koncem ovog tjedna - najvjerojatnije u subotu - organizirat će se svečanost na kojoj će se Zoran Milanović, Branko Grčić i Siniša Hajdaš Dončić pohvaliti projektom.

Hoće li navratiti i predsjednica Kolinda Grabar Kitarović, koju je naumio pozvati gradonačelnik Trogira Ante Stipčić, zasad nije poznato.

Njega su naime u Ministarstvu prometa spriječili da se obrati medijima kada se potpisivao ugovor o gradnji, pa je to učinio ispred zgrade. Osvetio se pozivanjem predsjednice, a ministar Siniša Hajdaš Dončić odgovorio mu je da su radovi započeli 'upravo jer je ova vlada omogućila sufinanciranje iz fondova EU-a'. Drugim riječima, da Kolinda Grabar Kitarović nema što raditi na svečanosti.