Doprinos Stevea Jobsa tehnologiji u potpunosti je promijenio, između ostalog, i način na koji konzumiramo (i radimo) novine. U par kratkih rečenica Boris Ličina Borja zapisao je svoju zahvalu jutros preminulom Jobsu
Nikad nisam previše volio Apple. Posebno me nerviralo kad bi na Twitteru pitao rješenje za neki Blackberryjev problem, a dobio odgovor - kupi iPhone. Dok nisam dobio prvi iPhone. Prešao sam na Appleovu stranu brže negoli se Pavao Petar odrekao Isusa! Blackberry sam dao u dobre ruke, ali nisam postao pravi fanboy koji će propovijedati Apple kome i kada stigne, iako je jasno da se radi, kada su iPhone i iPad u pitanju, o u odnosu na konkurenciju superiornim uređajima. I dok se u utorak predstavljao novi iPhone, ja sam se družio sa svojim biciklistima, ni jednom ne pogledavši na net što se događa i kakav je novi 4S.
Ipak, unatoč tome što nisam teški fan iPhonea, Steve Jobsu dugujem veliku zahvalu, jer zbog njega, barem što se posla tiče, spavam mirno. Naime, Jobs je s iPhoneom i iPadom smislio potpuno novu industriju, industriju mobilnih aplikacija, ali je isto tako otvorio vrata iPad magazinima pa i, nakon Kindlea, elektroničkim knjigama. Za mene, to konkretno znači da u bilo kojem trenutku mogu izaći na svjetsko tržište s mobilnom aplikacijom, magazinom ili knjigom i da ne moram strahovati što će biti s ovim našim upropaštenim gospodarstvom.
Da, jasno mi je, aplikacija je milijardu, magazina malo manje, knjiga još i više i nije lako probiti se, ne možemo svi biti Angry birds ili Doodle jump. Ali možemo pokušati! Iz Zagreba! S pogledom na Sljeme. Ili bilo kojeg drugog našeg grada, sela. Jobs je omogućio svakome u svijetu da bude dio nove, nevjerojatno uzbudljive industrije. Možda za tim nikad neće biti potrebe, ali mirno spavam znajući da se uvijek mogu okušati u tom svijetu i za to sam vječno zahvalan Jobsu.
Mogao bih se još novinarski raspisati o biografskim podacima, baš sam ovo ljeto pročitao 'Povratak u malo kraljevstvo', ili složiti timeline čudesnih promjena koje je Steve omogućio samo u posljednjih deset godina - od iPoda, preko iTunesa, do iPhonea i iPada, ali za tim u ovom trenutku nema potrebe. Bolje je s vama podijeliti nikad emitirani video za reklamu 'Think different' s Jobsovim glasom, koju sam našao na blogu Viktora Marohnića, i ostavit vas da razmišljate o tome na čemu ste zahvalni Jobsu.