NATRAG U AKCIJU

Jagged Alliance: Back in Action

07.02.2012 u 15:51

Bionic
Reading

U moru reizdanja s kojima nas izdavačke kuće preplavljuju u zadnje vrijeme, nađe se i pokoja igra koja nam namami suzu na oko ali ne od tuge već od radosti. Njezino ime je Jagged Alliance

Ako ste malo stariji i iskusniji gamer sigurno ste čuli za stratešku igru na poteze imena Jagged Alliance. Igra koja se pojavile davne 1994.godine brzo je zainteresirala mnogobrojne igrače zbog zanimljivog i napetog gampelaya te inovativnog koncepta u kojem su akcijski poeni igrali ključnu ulogu u odabiru taktike. Igrina priča vrlo je slična Jagged Allianceu 2, gdje Kraljica Deidranna vlada narodom zemlje Arulco svojom čeličnom šakom. Na Vama je da okupite skupinu plaćenika koja je na platnoj listi njezina bivšeg ljubavnika i bivšeg predsjednika te zemlje Enrica Chivaldoria, a zadatak vam je ukloniti zlu kraljicu. Kao vođa nemilosrdnih plaćenika, vaš cilj je davati im zapovijedi na bojnom polju a da pritom momci ostanu živi.

Ukoliko niste baš pratili razvoj ovog naslova ili niste  preveliki fan istog, slijedi šok! Jagged Alliance: Back in Action više nije igra na poteze nego se sve događa u real-timeu. Na sreću, ovaj šok je lakše podnošljiv zbog činjenice da će igrač sada moči ući u 'Taktički ekran' u bilo kojem trenutku pritiskom na tipku 'Space', koja će pauzirati akciju te vam dopustiti da izvršite set naredbi. Korištenje 'taktičkog ekrana' vršit ćete relativno često a kada se nađete u borbenoj situaciji, stalno.

Za jednu real-time strategiju, ovo i ne mijenja previše na stvari osim što je sada igra puno brža i dinamičnija pa ćete tako morati voditi više računa na svoje ljude dok prelaze s jedne strane karte na drugu. Jagged Alliance nije kao neke druge RTS igre u kojima kliknete na protivnika, odaberete napad i čekate ili da poginete vi ili on. A ne,ne. U ovoj igri taktičko planiranje napada od krucijalne je važnosti jer ukoliko ne planirate potez po potez, igra će vas vrlo brzo kazniti a poanta je da razmišljate realistično i taktički. Pištolji su primjerice očajni ako želite pogoditi nekog na udaljenosti većoj od dvadeset metara, dok će u borbi 'prsa o prsa', mačeta najlakše riješiti problem. Snajperska puška neće donijeti previše koristi ako su svi neprijatelji skriveni u zatvorenom prostoru ali ako netko samo proviri kroz prozor, to će mu biti i posljednje.

Većinu vremena u igri provest ćete gledajući na bojišnicu iz ptičje perspektive s opcijom zooma dok ćete se pomoću mini karte moći na brzinu seliti iz jednog kraja na drugi. Iako vam pogled ne seže unutar zgrada ako jedan od vaših plaćenika nije i fizički unutar nje same, lokacije svakog pojedinog neprijatelja vidljive su na početku svakog nivoa. Po toj logici, Back in Action je nešto lakši od primjerice Jagged Alliancea 2, ali da je lagan, nije.

Igru ćete započeti igrati s ograničenom svotom kredita pa ćete na startu moći zaposliti svega dvojicu plaćenika. Nakon nekoliko uspješno obavljenih zadataka od zarađenog novca moći ćete kupit još ljudi. Vrlo korisni tutorial pokazat će vam sve što je potrebno kako bi bili uspješni u ovoj igri što igračima koji su igrali prijašnje nastavke neće biti potrebno.

Od mnoštva pozitivnih elemenata dolazimo i do onih koji bi mogli i trebali biti bolji. U prvom redu to je umjetna inteligencija neprijatelja koja je ponižavajuća. Protivnici će se zabijati u doslovno svaku prepreku na koju naiđu uključujući vrata, zidove te čak i jedni u druge. Ni vaši plaćenici nisu ništa bolji po tom pitanju jer će prilikom borbe, u osam od deset slučajeva, izvući deblji kraj. Baš zbog toga je prava šteta jer je Jagged Alliance inače izrazito zarazna strateška igra koja zbog loše isprogramirane umjetne inteligencije gubi na pozitivnom igračem iskustvu. može sasvim pokvariti iskustvo.

Jagged Alliance: Back in Action trebao bi se pojaviti 10.02.2012. godine za osobno računalo. 

Jagged Alliance: Back in Action gameplay