Nakon što mu je još 10. listopada ove godine zabranjeno uplovljavanje u bilo koju luku svijeta zbog sankcija sjevernokorejski teretni brod Hao Fan 6 je nestao
Kako javlja CNN, Hao Fan 6 jedan je od četiri broda koji su zahvaćeni sankcijama UN-a. Jedan od njih su uzaptile egipatske vlasti 2016. godine dok je krijumčario tisuće granata iz Sjeverne Koreje. Panamske vlasti presrele su tri godine ranije drugi brod u kojem su pronađeni dijelovi za avione tipa MiG te protuzračni sustavi i eksploziv, skriveni ispod vreća sa šećerom.
Valja napomenuti kako su Ujedinjeni narodi nedavno usvojili rezoluciju kojom se zabranjuje izvoz ugljena i metalnih sirovina, inače glavnih izvora prihoda Pjongjanga. Nakon posljednjeg raketnog testiranja američki državni tajnik Rex Tillerson ponovio je poziv na jačanje mjera.
Sankcije su povezane s planom američkog predsjednika Donalda Trumpa da ukine nuklearni program ove države. Međutim nezavisni promatrači identificirali su 180 brodova koji su povezani sa Sjevernom Korejom, pa se s pravom postavlja pitanje koliko doista ima tih brodova.
Prema navodima CNN-a, sjevernokorejski brodovi plovili su posljednjih tjedana preko kopna, i to upravo preko teritorija Južne Koreje. Kako tvrdi američki medij, u pitanju nije greška, već tragovi. Američka televizija naime ističe da su brodovi praćeni automatskim sustavima za identifikaciju (AIS). Kad se isključi, a onda ponovo uključi kilometrima dalje, pokazuje neuobičajene 'skokove' u putanji.
Kad je Hao Fan 6 nestao, više od mjesec dana nije se pojavljivao. Stručnjaci ističu da je to česta pojava za sjevernokorejske brodove, ali i da teretni brodovi takvo što često rade kako bi izbjegli pirate.
Podaci prikupljeni o brodu Hao Fan 6 pokazuju da je tri puta posjetio Sjevernu Koreju 2016. godine, i to na rutama koje država obično koristi za izvoz ugljena. Pojavljivao se i nedaleko od Lanšana, kineskog obalnog grada s lukom i terminalom za prijem ugljena.
Ugljen je održao na životu vlast u Pjongjangu, tvrdi CNN. U 2015. godini donio je oko milijardu dolara prihoda, a glavni kupci bile su velike kompanije.
Više od mjesec dana nakon što je nestao 10. listopada signal broda Hao Fan 6 pojavio se u Istočnom kineskom moru, stotine kilometara daleko od prethodne lokacije, nakon čega je dva tjedna vozio u krug.
Istražitelji smatraju da se radi o metodi zbunjivanja, iako postoji i mogućnost vožnje u krug sve dok se luke za prijem sjevernokorejskih brodova ne otvore.