Prije ljetne žege raspisali smo se o društvenoj mreži Google+. Par tjedana kasnije, analiziramo kako Hrvati koriste Google+ i redefiniramo čak i vlastito mišljenje
Priznajem, kao tech novinara strašno me obradovala vijest da Google radi svoju vlastitu društvenu mrežu. Potom je došla, entuzijazam mi je zeru spao, ali je i dalje postojao. Danas, par tjedana kasnije, bez imalo grižnje savjesti mogu reći da je društvena mreža Google+ podbacila. Barem kod naših korisnika.
Daleko od toga da korisnika nema – ima. Evo, kažu zadnje brojke da je u svijetu Google+ prešišao 25 milijuna korisnika, i to u rekordnom roku. Točne brojke za Hrvatsku i regiju nisam uspio iskopati, ali gledam po sebi i svojim frendovima – svakog od nas dodalo je par stotina ljudi u svoje famozne krugove. Dakle, ima nas i ovdje. Ipak, a ljetu i godišnjem odmoru unatoč, Google+ u posljednja dva, tri tjedna, otvaram svega jednom tjedno. Prođem kroz 'news feed', po desetak puta vidim iste, naporne .gifove. Devedeset posto njih se odnosi na Google+ te na 'činjenicu' kako je bolji od Facebooka.
No ja ne vidim da je bolji od Facebooka. Vidim da je Google+ tehnološko samoispunjujće proročanstvo te da mu je postojanje ujedno i jedina svrha. Informacije i dalje dijelimo putem Twittera i Facebooka, taj plavi like nam se uvukao pod kožu i ne ide van. Tvrtka EyeTrackShop, koja se bavi istraživanjem naših 'pogleda' na neku web stranicu, odnosno koje elemente prvo primjećujemo, a prema čemu se web stranice prilagođavaju korisnicima, nedavno je napravila istraživanje koje je pokazalo da prosječni korisnici Google+ percipiraju na identičan način kao i Facebook. Dakle, teško da nas se više može preodgojiti po tom pitanju, već se samo druge društvene mreže mogu prilagođavati Facebooku. A u tome, iskreno, ne vidim smisao.
Pretrage i igara
Pokušava Google i sa svojim najvećim oružjem – tražilicom. Odnedavno se svi vaši Google+ postovi prikazuju tijekom pretrage, a kako bi ti rezultati bili što brži, Google je vratio u igru 'brzo' pretraživanje. Trudi se Google i na drugi način – igricama. Vidio Google da rado bacate ptice pa ponudio i on Angry Birds i još pokoju zabavu za raju. Ali ni tu ne vidim smisao. Osim što Facebook ima puno više iskustva s (društvenim) igrama, ovo što je Google napravio prilično je nespretno i nepotrebno.
Bit će i da se dosta okuražio nakon što su prešli brojku od 25 milijuna korisnika, jer su sad već počeli postavljati ograničenja. Tako su prekjučer najavili da imate još samo četiri dana da svoje profile imenujete svojim pravim imenom i prezimenom, jer pseudonimi neće biti dozvoljeni. Pretpostavljam da ćete uskoro morati i priložiti OIB i osobnu iskaznicu s novijom fotografijom, kako biste dokazali svoj identitet. Iako sam prvi koji zagovara transparentnost na internetu, i jasno mi je što Google smjera, bojim se da mu ovo i nije bio toliko pametan potez. A sve je izglednije da će Google uskoro početi uvoditi i druge restrikcije, pa nekako razmišljam... i ovo što ga jednom tjednom otvaram je previše. A vidim, i vi ste još uvijek na Facebooku. Neka.