Facebook je uveo opciju 'People talking about', a mi vam ekskluzivno otkrivamo veliku zavjeru Facebooka, nekoliko domaćih kompanija te community menadžment agencija u namjeri da posišu vaše plave duše
Korumpirana! (Ako ste se pitali - kakva država.) Eto, čini se, takav je i Facebook. Nije da o tome već godinu dana i više ne pišemo, najčešće na ovim virtualnim stranicama, a često i u magazinu Plan B. Naravno, naši pokušaji da malo razjasnimo situaciju s nerealno velikim brojem fanova pojedinih firmi u Hrvatskoj označeni su kao 'jal konkurencije', budući da ekipa Plan B magazina radi i community menadžment, odnosno, kako su to prije neki dan napisali u Nacionalu, bivamo inženjeri internetskih duša.
Tema o novoj opciji koju je uveo Facebook, People talking about, odnosno brojčani pokazatelj interakcija fanova s pojedinom FB stranicom unatrag sedam dana, već je poprilično prežvakana. Totalno je tako prošlotjedna. Dignulo se malo prašine, par manjih, specijaliziranih portala te nekoliko većih izdanja (Index, Novi list) rekli su svoje na temu, kao i naše kolege community menadžeri.
Sve je to, dakako, divno i krasno, ali ne mijenja dvije bitne činjenice. Prvo, velika je šteta nanesena ovoj mladoj industriji zvanoj community menadžment, a shodno tome i pojedinim tvrtkama. Drugo, prosječnog korisnika jednostavno nije briga za neke stvari oko kojih mi razbijamo glavu. S razlogom.
Prosječni korisnik naiđe na fan stranicu nekog branda koji mu je iz ovog ili onog razloga mio, drag, potreban, pa postane fan. Tu i tamo, kad vidi neku novost na svojem newsfeedu, odluči se na interakciju. Ta se interakcija onda bilježi na velikim Facebookovim serverima, pa korisnik dobije i povratnu informaciju koliko još fanova određene stranice razgovara o pojedinom brandu.
Problem, ne toliko za korisnika, koliko za firme, nastaje kad naš spomenuti prosječni korisnik ne vidi fan stranicu koju je lajkao na svom newsfeedu. A do toga nije došlo jer je Facebook zao i izopačen i baš vas ne voli (kao što baš VAŠE podatke šakom i kapom dijeli uokolo po internetu, a ne vi), nego zbog pohlepe i gramzljivosti.
Kakva sad pohlepa?!
Pa znate ono, pišanje u dalj na Facebooku. Moja firma ima više fanova od tvoje firme. Prosječni korisnik koji vjerojatno ni ne zna koliko vaša firma ima fanova jer ga nije briga, jer ne odlazi na pojedinu stranicu ili odlazi rijetko, jer s vama komunicira isključivo putem newsfeeda kroz lajkove i komentare, ne brine pretjerano tu brigu.
Tu su brigu nametnuli pojedinci i pojedine agencije koje su, naravno, dijelom i pod pritiskom (o)srednjeg menadžmenta svojih klijenata inzistirale na kojekakvim sumnjivim metodama prikupljanja što većeg broja fanova. Bilo je to vrijeme, nekoć davno, ima tome sigurno dvije godine, kad su firme agencijama plaćale finu lovu po 'glavi stanovnika Facebooka'.
No, ni to nije nešto o čemu bi prosječni korisnik trebao brinuti, još manje čitati na ovim stranicama. Ono što prosječni korisnik (a takvih je, je l', najviše) treba znati je sljedeće: Fan stranice koje vidite na svojem newsfeedu, brandovi kojima lajkate statuse, komentirate i koji su vam dragi jer vam nude neki sadržaj, neku jezgru, koji su duhoviti i imaju stila, znajte, nisu vam lagali. Oni su od samog početka shvaćali da su iskrenost i pristupačnost apsolutne premise kvalitetnog nastupa na društvenim mrežama.
Za neke fan stranice, dragi prosječni korisnici, niste samo brojke, već ljudi. Njihovi kupci, ambasadori njihovog branda, njihovi vjerni – fanovi. Za sve ostale, tu je veliki (dobro, nije velik, al' trebao bi biti) gumb unlike. Ne bojte se, upotrijebite ga. Facebook-život bit će vam ljepši.
Ako, naravno, uopće više vidite te stranice.