Kilometarske kolone i polusatno čekanje, a potom pregled vozila čeka vas na graničnim prijelazima kod Neuma ako ste krenuli u Dubrovnik ili idete iz Dubrovnika prema sjeveru
Novi režim kontrola na graničnom prijelazu s BiH stvorio je gužve i zastoj u prometu jer carinici i granični policajci primjenjuju šengenska pravila i carinske mjere po kojima se zaustavlja svako vozilo i kontrolira svaka osoba.
Nove mjere koje su odnedavno na snazi stvorile su poteškoće u prometu jer se zbog kontroliranja svakog vozila stvaraju veliki redovi automobila koji čekaju u koloni pred prijelazom.
Test za Europsku uniju
Razlog novih mjera je pritisak Europe, prema čijem mišljenju se ne primjenjuju pravilne carinske mjere na graničnim prijelazima BiH gdje se svakodnevno povećava broj vozila. Značajno povećanje prometa prema jugu posljedica je dolaska autoceste do Vrgorca i sve je veći broj vozila koja koristeći Dalmatinu putuju prema Crnoj Gori, Kosovu i Albaniji.
Svi Kosovari i Albanci koji putuju iz Europe više ne idu preko Srbije nego preko Hrvatske, jer Hrvatska ima autocestu koja im skraćuje vrijeme vožnje, a oni sami se osjećaju sigurnije u Hrvatskoj nego u Srbiji.
Prema riječima glasnogovornice MUP-a Dubrovačko-neretvanske županije Marije Gjenero, kontrola još nije posložena, a nove mjere su samo provedba plana MUP-a kojim se želi postići kvalitetniji nadzor, o čemu svjedoči i postavljanje kamera na prijelazu, tako da su odsad granični prijelazi i pod video nadzorom.
Kilometarske kolone
Svakim danom preko prijelaza kod Neuma prođe oko 1.000 osobnih automobila i najmanje 50 autobusa te nekoliko stotina kamiona i dostavnih vozila. Po statistikama 7.000 kamiona s teretom prelazi iz Hrvatske preko Neuma za Dubrovnik i južni dio Hrvatske i svaki kamion i teret na njemu se mora zaustaviti i pregledati.
Takav režim rada na granici stvara kolone vozila od tri kilometra, usporava promet i već je izazvao reakcije stanovnika Neuma, a dobrim dijelom i Dubrovčana.
Kaos u turističkoj sezoni
Najveće gužve nastaju u jutarnjim satima kada velik broj dostavnih vozila putuje za dubrovačko područje. 'Svaki dan moram krenuti pola sata ranije jer toliko izgubim na prijelazu', govori nam vozač dostavnog vozila koji prevozi voće i povrće s pijace u Metkoviću, a opskrbljuje dubrovačke hotele i restorane. 'Carinici su ok, znam da rade svoj posao, ali ako sada čekam pola sata, ljeti će to biti sat vremena, što je previše, kasnit ćemo s dostavom.'
Kako će se stroga kontrola, zaustavljanje i pregledavanje svakog vozila odraziti na turističku sezonu, može se samo nagađati, ali vozači su nezadovoljni čekanjem na prijelazu, a da se radi o strogim pravilima, vidljivo je iz ponašanja policajaca koji ne smiju dati nikakvu izjavu te su nam zabranili fotografiranje prijelaza, udaljivši nas s fotoaparatom 300 metara od prijelaza.