GLAD ZA NOVCEM GRAĐANA

Komunalna policija od ponedjeljka kažnjava krivo parkiranje

21.10.2009 u 08:31

Bionic
Reading

Komunalni redarstvenici imaju veće ovlasti od komunalnih redara, a preuzimat će i dio policijskih poslova: kažnjavat će nepropisno parkirane automobile, s vremenom i regulirati promet

Dugo najavljivana nova zagrebačka komunalna služba – Prometno redarstvo – idućeg tjedna počinje raditi! Trotjedna obuka prometnih redara na Policijskoj akademiji završila je danas, a nekoliko minuta prije završnog ispita razgovarali smo s nekima od polaznika, piše Večernji list.

S burze u komunalnu policiju

'Sve je prošlo u redu. Obuka je bila ozbiljna, nadam se da ću položiti ispit te i službeno postati prometni redar. Nakon što sam ostao bez posla, pročitao sam natječaj za novu gradsku službu, prijavio se i eto me danas na korak do diplome i novog posla', rekao je Anton Ljevar

Obuku na Policijskoj akademiji prošlo je 36 prometnih redara, njih 25 kažnjavat će vlasnike nepropisno parkiranih vozila u Zagrebu, a preostalih 11 to će činiti u drugim hrvatskim gradovima. Za razliku od komunalnih redara koji su sa 300 kuna dosad kažnjavali vlasnike automobila parkiranih na nogostupima i zelenim površinama, prometni redari imat će veće ovlasti te će smjeti pisati kazne i za nepropisno parkiranje na ulicama, križanjima, pješačkim prijelazima, mjestima rezerviranim za invalide...

Zagreb će zaraditi još 30 milijuna kuna

Budući da će se prometni redari držati Zakona o sigurnosti prometa, a ne gradske Odluke o komunalnom redu, moći će polako preuzimati i neke poslove koje su dosad radili prometni policajci. Moći će, primjerice, regulirati promet na raskrižjima, a kada se postave dugo najavljivane kamere na najfrekventnije semafore, oni će upravljati cijelim sustavom.

Veliku financijsku korist od nove službe imat će i gradski proračun. Naime, procjenjuje se da će svaki od 25 prometnih redara na dan napisati do tridesetak kazni. Iz toga proizlazi da bi u godinu dana Gradu mogli priskrbiti i više od 30 milijuna kuna. Iz gradske uprave poručuju da uvođenje nove službe nije bilo motivirano 'glađu' za novcem građana, već uvođenjem reda tamo gdje ga je dosad bilo premalo – na gradskim cestama.