HŽ Infrastruktura uskoro kreće s radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci. Radi se o najvećem željezničkom infrastrukturnom projektu čija je procijenjena vrijednost iznosila milijardu i 517 milijuna kuna te koji se s 85 posto sufinancira sredstvima EU-a
Nakon što je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave 8. travnja u cijelosti odbila žalbe ponuditelja na odabir izvođača radova postignuti su uvjeti za potpisivanje ugovora za radove HŽ Infrastrukture s odabranom zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., Dalekovod d.d. i Zagreb-Montaža d.o.o. Tijekom ljeta trebali bi započeti radovi, a projekt bi trebao biti gotov do kraja 2019. Vrijednost ugovora iznosi 1.239.557.818,93 kune, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.
'Ovo je velik korak za HŽ Infrastrukturu, kao i za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo. Ponosni smo što ovime HŽ Infrastruktura postaje nositelj do sada najvećeg projekta u Republici Hrvatskoj koji se sufinancira sredstvima fondova EU-a. Radi se o strateškom projektu kojim će HŽ Infrastruktura zasigurno doprinijeti rastu BDP-a, revitalizaciji građevinskog sektora te unapređenju kvalitete željezničkog prometa u RH. Dodatno, raduje nas činjenica što je projekt prepoznala i Europska unija koja s 85 posto sredstava sufinancira radove i nadzor projekta. Radi se o dionici koja je dio Mediteranskog koridora, jednog od dva europska prometna koridora koji prolaze kroz RH i dio su europske transportne mreže. Fokusirali smo se na prioritetne investicije koje su potencijalno najveći generator rasta prometa i prihoda.
Izabrana je cjenovno najpovoljnija ponuda i vjerujem kako će hrvatske tvrtke koje su izabrane za izvođače radova zajedno s timom HŽ Infrastrukture, na čijem je čelu voditelj projekta Tihomir Lažeta, napraviti odličan posao', rekla je predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša, naveli su u priopćenju koje je stiglo iz te tvrtke.
Podsjetimo, planirane aktivnosti u sklopu projekta uključuju, pored obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici dužine 38,2 km, izgradnju šest mostova, od kojih dva cestovna i rekonstrukciju postojećih sedam mostova, ukidanje 17 željezničko-cestovnih prijelaza i dvaju pješačkih prijelaza te gradnju 11 novih nadvožnjaka, podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 25 kilometara servisnih cesta. Završetkom projekta znatno će se skratiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca i to s 30 na 18 minuta.
Projekt 'Rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci' prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz na cijelom mediteranskom koridoru RH2, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte, povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom te TEN-T europskom mrežom. Budući da je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točkom ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan opseg prometa prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom pružnom mrežom. Svrha ovog projekta je izgradnja dvokolosiječne pruge, s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će biti zadovoljeni zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućeno povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz znatno ulaganje u zaštitu od buke, po europskim standardima.