spajanje juga

Kreće izgradnja najskuplje autoceste u Hrvatskoj: Pelješki most dobit će punu ulogu

07.01.2025 u 10:02

Bionic
Reading

Mreža autocesta u Hrvatskoj širi se izgradnjom ukupno 47 kilometara autoceste od Metkovića do Dubrovnika. Početak radova na dionici od Dola do Dubrovnika ovisit će o završetku javnih natječaja, a neki kažu da će to biti najskuplja autocesta u Hrvatskoj

Procjenjuje se da bi sve trebalo koštati oko 1,2 milijarde eura. To i ne čudi kad će čak 19 od 28 kilometara dionice od Dola do Dubrovnika činiti vijadukti i tuneli. Uz to, treba izgraditi još i 19 kilometara autoceste od Metkovića do Pelješkog mosta te 15 kilometara spojnih cesta.

Tako bi izgradnja kilometra autoceste, ako se procjene pokažu točnima, trebala koštati 25,5 milijuna eura bez spojnih cesta. To je znatno više od dosad najskuplje ceste u Hrvatskoj, tri kilometra duge ceste D403, čija je izgradnja koštala 20 milijuna eura po kilometru.

Početak radova ovisi o završetku javnih natječaja te ishođenju svih potrebnih dozvola. U optimističnom scenariju radovi bi počeli već ove godine, a završili 2029. Radovi bi najprije počeli na etapama od Rudina do Slanog i od Slanog do Mravinjaca, javlja HRT.

'Najgori mogući teren'

'Radi se o terenu koji je praktički najgori mogući za gradnju autocesta, sami elementi govore koliko vijadukata i mostova i tunela će trebati, a isto tako radi se i o području koje je dosta naseljeno, pa će biti bitno koliko će biti čvorova i kakav će spoj biti da bi se osigurala puna funkcionalnost ceste', objasnio je Marko Ševrović, s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Osim toga, s jedne strane autoceste nalazi se more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom. Osim Dubrovnika, s ostatkom Hrvatske treba spojiti zračnu luku u Ćilipima te granicu s Crnom Gorom.

'Rekao bih možda je najbitniji aspekt te autoceste svakako sigurnost prometa. Vidimo da je stvarno ta dionica državne ceste D8 vrlo opasna. Na njoj se često događaju nesreće. Mislim da je ova autocesta, ako je treba, zbog ničeg drugog onda je treba zbog toga. Ali naravno, i zbog povezivanja Dubrovnika s autocestovnom mrežom u Hrvatskoj', zaključio je Ševrović.