Bosna i Hercegovina neće popustiti u pregovorima s Europskom unijom koja pokušava ishoditi smanjenje ili ukidanje carina na proizvode koje izvozi u države regije, a hrvatske tvrtke trebaju preseliti u BiH svoje pogone kako bi bile konkurentne na njegovu tržištu i nakon ulaska u EU 1. srpnja 2013., izjavio je u četvrtak ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mikro Šarović
'BiH je usvojila platformu po kojoj želi zadržati postojeće zaštitne mjere. Mi tu strategiju moramo zadržati i ne smijemo popustiti', kazao je Šarović novinarima u Sarajevu.
Potvrdio je kako predstavnici Europske komisije s državama regije koje su članice CEFTA-e pregovaraju o dodatnom protokolu koji bi omogućio povoljniji plasman roba iz EU-a na tržišta tih zemalja a za ishod je izravno zainteresirana i Hrvatska koja zbog ulaska u EU 1. srpnja naredne godine mora napustiti zonu slobodne trgovine u središnjoj Europi gdje do tada svoje proizvode može plasirati bez carina.
'Hrvatska sada razmišlja kako zadržati izvoz od milijardu i pol eura u BiH i u 2013.', rekao je Šarović.
Potvrđujući kako će unatoč inzistiranju iz Bruxellesa ostati carine na proizvode iz EU-a pa tako i na one koje će od srpnja u BiH izvoziti Hrvatska, Šarović je kazao kako će to značiti značajno poskupljenje hrvatskih proizvoda poput uvoznog mesa, mlijeka i konditorskih proizvoda.
'Hrvatskim tvrtkama predlažemo da svoje pogone prebace u BiH i tako nastave prodavati robu bez carina', kazao je Šarović pojašnjavajući kako to podrazumijeva angažiranje domaće radne snage i sirovina iz BiH.
Ministar Šarović je potvrdio kako se u BiH nastavljaju ubrzane pripreme za ulazak Hrvatske u EU uključujući tu i ospobljavanje odgovarajućih institucija za nadzor kvalitete hrane koja će se nastaviti izvoziti na tržišta EU.
Kazao je kako je za BiH od strateškog značenja osigurati nastavak izvoza mlijeka te mliječnih proizvoda kao i mesa te mesnih prerađevina.
Konstatirao je kako će granični prijelaz kod Gradiške preko kojega će biti moguć izvoz tih proizvoda definitivno biti spreman do 1. srpnja naredne godine no istodobno je upozorio kako kasne građevinki radovi na prijezu Bijača na jugu.
Nastavi li se s kašnjenjem moglo bi doći do zagušenja u Gradišci s obzirom da je postojeća infrastruktura s bosanskohercegovačke strane granice loša jer se promet odvija kroz samo središte grada.
Šarović je ocijenio kako bi rješenje tog problema koje ovisi o gradnji novog mosta preko Save moglo potrajati i do tri godine.