'Navijajmo za Hrvatsku!«', kaže reklama Konzuma koja, tiskana na duplericama dnevnih novina, na jednoj strani, prigodno, uoči utakmice Hrvatska – Engleska na londonskom Wembleyu, na nogometnom terenu prikazuje 'domaće', Konzumove robne marke poput Francka, Jamnice, Leda i drugih, u utakmici protiv, kako stoji, 'stranih' robnih marki, među kojima stoji tek Billin Clever, a ostale su Lidlove, poput Sunge, Solevite i drugih
Ova reklamna 'utakmica' ima i blagoslov Hrvatskog nogometnog saveza, uz čiji logotip na reklami stoji napomena kako je riječ o »ponosnom sponzoru« Konzuma, piše Novi list
Reklama je izazvala veliko ogorčenje u Billi, čiji član uprave Zvonimir Morović napominje kako je riječ o »prljavoj«, ali po potrošača i zavaravajućoj igri, jer Clever jest međunarodni brend, no većinu proizvoda te robne marke proizvode hrvatski radnici u hrvatskim poduzećima, od domaće sirovine.
– Mnogi Konzumovi Kplus proizvodi, s druge strane, proizvode se u stranim državama, i sigurno nisu domaći, zaključuje Morović, napominjući kako se u Billi za sada još nisu konzultirali što će učiniti.
Njemački Lidl, s druge strane, zna što će učiniti. Kako najavljuje glasnogovornica Tea Gršić, traju konzultacije s Lidlovim odvjetnicima i u pravnom će smislu Lidl sigurno reagirati. Ova je Konzumova reklama, smatraju u Lidlu, podla i nipošto ne dolikuje ravnopravnoj i poštenoj tržišnoj utakmici, dok ih čudi i »blagoslov« Hrvatskog nogometnog saveza, makar je riječ o Konzumovom sponzoru.
U Lidlu su, osim toga, uvjereni kako je čitava reklama usmjerena isključivo protiv njih, odnosno njihovih niskih cijena, a da se Clever omaškom zatekao među njihovim robnim markama.
Kako ističe glasnogovornica, među stranim proizvodima nema, naime, niti jednog Mercatorovog, Intersparovog ili, primjerice Kauflandovog logotipa. Na pitanje je li Konzum za ovu reklamu od njih zatražio odobrenje, u Lidlu odgovaraju negativno, dodajući kako se jasno na reklami vidi da su sve »protivničke« robne marke uslikane s proizvoda, odnosno nisu originali.
Potvrđuje to i Igor Kern, sudski vještak za marketing, koji kaže kako su Konzumovi logotipi na reklami jasni, ostali pak grafički vrlo loše izvedeni. Tržišna utakmica, kaže Kern, ne poznaje »protivnike«, a Zakon o nedopuštenom oglašavanju jasno kaže kako je ova reklama nedopuštena po nekoliko stavaka. Reklama, naime, ne smije ocrnjavati ili obezvrijeđivati druge sudionike na tržištu, njegove žigove, zaštićena imena ili druga obilježja, ili se pak usmjeravati na nepošteno prikazivanje drugih sa ciljem vlastite promocije.
Kamilo Antolović iz Udruženja društava za tržišno komuniciranje ističe kako je, prema Kodeksu oglašavanja, neistinito oglašavanje, ili u ovom slučaju pretjerivanje, kojima je svrha zabaviti publiku ili privući pozornost, dopušteno jedino ukoliko je jasno da je riječ o humoru ili očitom pretjerivanju, a ne činjenicama, no istovremeno, članak 17.
Kodeksa kaže kako je »kopiranje etikete, znakova i tuđih ideja u kreiranju vlastite poruke nelojalan postupak«. Ovo je, zaključuje Antolović, upravo to, osim ukoliko je Konzum od ostalih »takmaca« dobio odobrenje. Kako potvrđuju u Billi i Lidlu, odobrenje nisu dali.