IZDAVAČI PRI HGK-u

Lokalni tjednici traže isti PDV kakav imaju dnevne novine

20.02.2014 u 15:57

Bionic
Reading

Grupacija lokalnih i regionalnih izdavača informativnih tjednika Hrvatske gospodarske komore, koja broji 32 lokalna medija, zatražila je od Ministarstava kulture i financija jednak PDV onome koji se primjenjuje prema dnevnim novinama. Od distributera se, također, traži da prema regionalnim informativnim tjednicima primijene isti, manji rabat koji se primjenjuje prema dnevnim novinama

'Regionalni informativni tjednici prate sve političke, privredne i kulturne događaje, imaju zaposlene ljude i obavljaju važnu društvenu funkciju. Zato nije u redu da umjesto pet posto PDV-a na dnevne novine plaćaju PDV od 13 posto jednako kao i nakladnici astrologije, erotike ili križaljki, jednako kao i to da distribucija uzima 46 posto prihoda, za razliku od dnevnih novina kojima uzimaju do 32 posto', rekao je Mirko Jurič, predsjednik Grupacije HGK čiji članovi zapošljavaju više od 350 novinara i urednika.

'Još od 2011. količina papira koju koriste tjednici i regionalni listovi nadmašila je količinu papira koja se upotrebljava za tiskanje dnevnih novina. Distribucija i doseg dnevnih novina je, također, daleko od potpune nacionalne pokrivenosti', istakao je Rajko Naprta, voditelj Odjela za papir, tisak i medije Hrvatske gospodarske komore.

'Značaj pravednog rješavanja ovog pitanja ogleda se i u činjenici da su najveće nacionalne medijske kuće – HRT, Styria i EPH ukinule ili radikalno smanjile svoja regionalna dopisništva pa lokalni listovi postaju jedini izvor informacija s velikih područja Hrvatske', istakao je Augustin Torbarina, zamjenik direktorice Sektora za industriju Hrvatske gospodarske komore.

Sudionici skupa prepoznali su i važnost odluke Ustavnog suda RH kojom je prošle godine ukinuta odluka o 'brojanju riječi' u dnevnim novinama, s obrazloženjem da svaka neopravdana razlika u postupanju prema novinama izravno utječe na slobodu tiska pa traže da se takav princip primijeni i u ovom slučaju.

'Dok su u cijeloj Europskoj uniji, u koju smo nedavno ušli, regionalni mediji prepoznati kao važni i zapravo su dominantni na tržištu, nas se u Hrvatskoj zakonski stavlja u neravnopravan i podređen položaj', zaključio je na kraju okupljanja Marijan Hižak, voditelj Medijskog klastera, udruge izdavača iz koje je proizašla novosnovana grupacija HGK-a, čiji je ovo bio drugi sastanak.