Nakon što je hrvatski premijer Zoran Milanović prošlog petka policijskim helikopterom prebačen do Osijeka kako bi na vrijeme stigao na proslavu 25. obljetnice tvrtke Žito u tamošnji HNK, nakon čega se istom letjelicom vratio u Zagreb, istražili smo kolika je u prosjeku cijena leta policijskim te transportnim vojnim helikopterom koji su često na usluzi dužnosnicima
Prema dostupnom cjeniku policijskih usluga objavljenom u Narodnim novinama, a koji je prije sedam godina potpisao tadašnji ministar policije Tomislav Karamarko, vidljivo je da ekonomska (stvarna) cijena sata leta helikopterom prilikom prijevoza osoba iznosi 3100 kuna za helikopter Bell 206 dok sat vremena leta helikopterom tipa Bell 212, kojim je ovih dana putovao premijer, stoji 7200 kuna.
Prema cjeniku, komercijalna cijena sata leta helikopterom prilikom prijevoza osoba za Bell 206 stoji 5000, a za Bell 212 dvostruko više kuna. Sat leta helikopterom za medicinske letove, snimanje iz zraka i iskakanje padobranaca naručitelji će platiti 6000 kuna za Bell 206 te 12.000 kuna za Bell 212. Ukoliko pak naručitelj želi koristiti policijski helikopter za složenije helikopterske letove, poput podizanja tereta, letova na velikim visinama ili pak letova ispod mosta, cijena se za Bell 206 penje na 10.000 kuna dok će iste operacije u Bellu 212 stajati 20.000 kuna.
Prema tadašnjem cjeniku, zbog naplate troškova letenja od naručitelja po komercijalnoj cijeni minimalno vrijeme leta iznosi jedan sat, a za letove dulje od toga obračunavaju se dodatne minute. Cijene su danas znatno više jer su tadašnje objavljene cijene usluga bile u disproporciji s tržišnima te vrstom naručenih usluga. Ako se pak helikopteri koriste za prijevoz visokih dužnosnika, let se prikazuje kao trenažni te gorivo plaća MUP.
Slična je situacija i s MORH-ovim helikopterima, osim što se u pravilu MORH-ova 'laka konjica' ne koristi za komercijalne svrhe. Kada je nedavno predsjednica Kolinda Grabar Kitarović koristila usluge MORH-ovog transportnog helikoptera Mi-17Sh kako bi stigla od Zagreba do Splita, a potom i Križevaca, na Pantovčaku su procijenili da sat leta košta 4500 kuna te se u tom slučaju plaćalo samo gorivo iz MORH-ovog budžeta.
U sat vremena leta helikopter je potrošio 800 litara goriva, s time da MORH plaća 5,7 kuna za litru kerozina. Kako su izračunali u Uredu predsjednice, spomenuta dva leta stajala su porezne obveznike oko 11.000 kuna te je dodatno pojašnjeno da to nije bio dodatni trošak jer se radilo o trenažnom letu, odnosno sastavnom dijelu mjesečnog 'skupljanja' sati leta pilota i helikoptera.
Inače, prema uredbi, MUP-ove i MORH-ove helikoptere mogu nesmetano koristiti predsjednica države, premijer, predsjednik Sabora i državni dužnosnici uz odobrenje Vlade, s tim da odobrenje daju ministar policije te načelnik Glavnog stožera.