ŠTO UČINITI S PRESKUPIM VOZILIMA?

Milanovićevi skupocjeni auti ne mogu biti presretači!

21.02.2014 u 09:35

Bionic
Reading

Jedanaest najskupljih luksuznih limuzina naručenih za 11 ministara ipak odlazi u vozni park policije. Čemu će skupe pile točno služiti, u MUP-u nam još nisu znali odgovoriti, ali priča se da će ih koristiti kao presretače na autocesti i za državni protokol. Profesor na Fakultetu prometnih znanosti upozorava da ta vozila nikako ne bi bili dobri presretači!

Ministri Vesna Pusić, Mirando Mrsić, Orsat Miljenić, Tihomir Jakovina, Mihael Zmajlović, Željko Jovanović, Branko Grčić, Siniša Hajdaš Dončić, Darko Lorencin, Predrag Matić i Gordan Maras trebali su dobiti luksuzne Audije A6 s kožnim sjedalima, šest brzina, pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem. No medijska buka zbog previsoke cijene vozila dovela je do toga da će nove automobile ipak dobiti iz jefinijeg kontingenta od 1.500 novih automobila.

Jedanaest skupih limuzina,
koji zajedno s petogodišnjim leasingom i održavanjem koštaju po 650 tisuća kuna, završit će u MUP-u. Kako će služiti državu, do trenutka pisanja članka nismo uspjeli precizirati.

Premijer Zoran Milanović na konferenciji za novinare u utorak je rekao da sigurno neće ostati neiskorišteni: 'Ne znam za što će se koristiti. Za protokol, pratnje, možda će biti presretači... Jer riječ je o moćnim vozilima, dakle, poslužit će za sigurnost u prometu. To je deset novih vozila za 4,5 milijuna stanovnika. Imamo 1.500 kilometara modernih autocesta i to nam treba. To su skupa i moćna vozila, imaju pogon na sva četiri kotača, jer to moraju imati, ali nemaju nikakva fancy sjedala.'

Već treći dan čekamo odgovor iz Ministarstva unutarnjih poslova na pitanje za što će, kako i koliko često koristiti nova skupa vozila, no odgovora još nema.

Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti
proučio je specifikacije navedenih desetak najskupljih limuzina te upozorava da ti automobili definitivno ne bi bili dobri presretači: 'Može svaki auto poslužiti za svašta, ali ovo nisu auti za presretače!'

Marušić objašnjava da ove luksuzne limuzine imaju prevelike gabarite i da bi na autocesti trošile dva puta više goriva nego što je potrebno: 'Taj automobil je prevelik, dakle stvara velik otpor zraka. Pretežak je, ima pogon na četiri kotača zbog čega troši previše goriva te ima automatski mjenjač. To su sve nepoželjne karakteristike za presretača, uz činjenicu da bi potrošnja bila doista užasna.'

Profesor specijaliziran za aerotehniku kaže da je razgovarao s nekim službenicima u MUP-u koji među presretačima već imaju Audi A4. Za razliku od drugih automobila koji s punim tankom goriva izdrže do kraja smjene, policajci u Audiju moraju u jednoj smjeni dva puta na benzinsku postaju.

'Uostalom, za presretača ne treba tako skup auto. On je previše luksuzan, ne trebaju za to kožna sjedala', dodao je Marušić.

Ali što ako se ti automobili iskoriste za državni protokol, što je još jedna od spominjanih opcija? Prema informacijama tportala, jedan od 11 Audija definitivno ide u Ministarstvo vanjskih poslova, jer je potreban za prijevoz stranih dužnosnika koji dođu u posjet, ali što s ostalih deset auta?

Marušić kaže da su ta vozila u svakom slučaju bolji izbor za protokol nego za presretače, ali onda bi te skupe pile vrlo malo 'služile državi'.

'To je po specifikacijama dobar automobil za protokol, no tamo auti dosta stoje u garažama
. Pitanje protokola filozofsko je pitanje. Je li poanta u tome da se pokažete stranim dužnosnicima skupim autima ili bi možda trebalo demonstrirati skromnost? Sve je to skupa jedna ružna priča...', kaže Marušić i ipak potvrđuje tvrdnje premijera Milanovića da se od ukupne cijene svakog vozila čak 60-ak posto iznosa vrati natrag u proračun.

'Tu se možda i previše digla prašina jer automobili su kupljeni u paketu održavanja. Ako automobil košta 450 tisuća, kad odbijete PDV, maržu i trošarine oko 60 posto novca se zaista vraća u proračun', kaže Marušić, ali naglašava da je problem činjenica dapremijer i ministri nisu znali što su kupili ni kako će to dalje koristiti.

'To je skupina ljudi koji spletom okolnosti vode državu, to je problem. Vi ove sad aute ne možete vratiti, što je logično jer mu padne vrijednost čim izađe iz dućana. Vlada sada sanira počinjenu štetu, a u njoj sjede ministri koji izgleda u realnom životu ne znaju napraviti ništa', zaključuje Marušić.