Splitska privatna brodarska kompanija Linijska nacionalna plovidba (LNP) danas je objavila da podnosi kaznenu prijavu protiv predsjednika Sindikata pomoraca Antona Malgera Petrića te optužila ministra Branka Bačića da 'brani samo interese HDZ-a i državne tvrtke Jadrolinija'. Povod je neizvjesni početak održavanja trajektne linije između Korčule i Drvenika, za koju je LNP već dobio odobrenje, no nakon pismenog zahtjeva iz Sindikata pomoraca posao je došao u pitanje
'Jadrolinija je povlaštena u odnosu na privatne brodare, a u sprezi s njom su Sindikat pomoraca i Agencija za obalni pomorski promet', optužuju iz splitske tvrtke koja trenutačno održava četiri linije na Jadranu: jednu trajektnu između Raba i Krka, dvije brzobrodske (između Splita te Šolte i Brača) te jednu sezonsku (Pula - Mali Lošinj - Zadar). Trajekt između Korčule i Drvenika trebao je početi ploviti od 10. lipnja, no zbog pritiska Malgerovog sindikata Agencija za obalni linijski promet prestala se oglašavati.
Sindikat pomoraca nedavno je pismeno upozorio sve hrvatske brodare da je uvjet za dobivanje koncesije potpis sporazuma o 'minimalnim socijalnim standardima pomoraca'. LNP ga nije potpisao, već je postigao dogovor sa 'svojim' Hrvatskim sindikatom pomoraca, no u državnoj administraciji nisu imali razumijevanja za taj potez.
'Ovo je samo kap u moru problema privatnih brodara koji se svakodnevno susreću s tromošću i nerazumijevanjem državne administracije. Vladajući se u javnosti - a pogotovo europskoj - zaklinju u liberalizaciju hrvatskog pomorskog prijevoza, a istovremeno brane samo stranačke interese i interese državnog brodara i bore se samo za opstanak zaposlenosti u državnoj administraciji', tvrdi direktorica LNP-a Antonija Mišura.
'Njihova stranačka sprega je bila vidljiva i na natječajima za dodjelu koncesija na pojedinim linijama, primjerice kada su odbili LNP za liniju Bol - Jelsa, iako smo ispunjavali uvjete natječaja i u ponudi naveli najmanji iznos državne potpore za održavanje linije. Štoviše, Agencija je koncesiju dodijelila Jadroliniji, i to za brod s kojim se uopće nisu natjecali na toj liniji! Propust Agencije je bio i na brzobrodskoj liniji za Vis, kada je Jadrolinija dala izuzetno nisku ponudu koje je nemoguće korektno ispoštovati te su samovoljno odlučili ne ploviti nekoliko dana u tjednu, sve na štetu stanovnika Visa i poreznih obveznika', tvrdi Mišura.
Denis Jelaska iz Hrvatskog sindikata pomoraca priznao je da su pomorcima iz LNP-a plaće svojedobno kasnile, no tvrdi da je razlog tome bilo kašnjenje isplate državnih subvencija.
'Takvim ponašanjem Sindikat pomoraca direktno ugrožava poslovanje LNP-a, mjesečna primanja i radna mjesta za koja se navodno bori, ali i nanosi štetu stanovnicima Drvenika i Korčule, što u konačnici nepovoljno utječe i na pripremu turističke sezone', tvrdi direktorica LNP-a.