Ocjenjivanje nastavnika u obrazovnom sustavu, koje je izazvalo reakcije i nezadovoljstvo sindikata, neće započeti 1. siječnja, potvrdio je ministar znanosti, obrazovanja i mladih Radovan Fuchs u večerašnjem središnjem Dnevniku HRT-a. Prema njegovim riječima, za pokretanje procesa potrebno je donijeti pravilnike koji još nisu usvojeni
Sindikati zaposlenih u znanosti i obrazovanju jučer su u središtu Zagreba organizirali prosvjed, poznat kao "Adventski prosvjed", izražavajući neslaganje s nadolazećom Uredbom o ocjenjivanju zaposlenih u javnim službama. Ova uredba trebala bi stupiti na snagu za dva tjedna, no prosvjednici su zatražili izuzeće za djelatnike obrazovnog sektora.
Smatraju da bi primjena sustava ocjenjivanja mogla narušiti već osjetljive odnose između učitelja, roditelja i kolega u zbornicama. Dodatno, ukazali su na nezadovoljstvo zbog postojećih koeficijenata koji, prema njihovom mišljenju, nisu pravedni.
Ocjenjivanje u školama još neće početi
Ministar Fuchs pojasnio je kako su pogrešne informacije da bi ocjenjivanje trebalo započeti s početkom nove godine. "Kako bi se uredba mogla provoditi, potrebno je donijeti pravilnike koji definiraju način ocjenjivanja u različitim segmentima obrazovanja. Sve dok ti pravilnici ne budu izrađeni i usvojeni, ocjenjivanje u školama neće početi," naglasio je Fuchs za HRT.
Dodatno je istaknuo da se na pravilnicima aktivno radi te da ima dovoljno vremena za nastavak razgovora i donošenje kvalitetnih rješenja u vezi s ovim pitanjem.
Pitanje strukovnih škola i reforme mature
Ministar Fuchs osvrnuo se i na nezadovoljstvo izraženo iz strukovnih škola, posebno u kontekstu smanjenja broja sati predmeta koji su obvezni za polaganje na državnoj maturi, poput prvog stranog jezika. "Državna matura nije primarni način završetka školovanja za strukovne učenike. Ona je zamišljena za gimnazijalce i za one koji žele nastaviti obrazovanje na visokoškolskim ustanovama," objasnio je Fuchs.
Dodao je da strukovne škole nisu osmišljene kako bi svi njihovi polaznici imali podlogu za nastavak visokog obrazovanja. "Kod određenog dijela tih učenika, koji ipak odluče nastaviti studij, čest je slučaj da ga kasnije napuštaju zbog nedostatka potrebnog predznanja," napomenuo je ministar.
Međutim, Fuchs je naglasio kako škole, u slučajevima gdje je strani jezik ključan, primjerice u ugostiteljstvu, imaju mogućnost povećanja broja sati tog predmeta kroz vlastite kurikulume.
Male mature i superodlikaši
Komentirajući potencijalno uvođenje male mature kao kriterija za upis u srednje škole, Fuchs je rekao da bi se sustav nacionalnih ispita relativno jednostavno mogao prilagoditi toj svrsi. Ipak, istaknuo je kako se za sada nisu odlučili na taj korak, smatrajući da bi to moglo biti previše stresno za učenike.
Govorio je i o fenomenu "superodlikaša", odnosno učenika s prosjekom ocjena 5,0, koji su u posljednje vrijeme česti. "Superodlikaši su rezultat procjena koje nastavnici donose, a usporedba njihovih ocjena s kasnijim uspjesima daje nam uvid u to jesu li ocjene realne. Najbolje procjene mogu dati sami nastavnici, stoga ih pozivam da daju objektivne ocjene i ne podliježu pritiscima," poručio je Fuchs.