Vladajući su na današnjoj sjednici demonstrirali brzinu promjena odluka pod pritiskom javnosti. Promijenili su Odluku o uvjetima korištenja službenih automobila i odredili da će svi ministri i državni dužnosnici voziti aute niže klase nego do sada
Odluku o nižim klasama automobila predstavio je potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić. Objasnio je da će potpredsjednici Vlade ubuduće, umjesto visoke klase auta, voziti visoku srednju klasu. Odnosno, potpredsjednici Vlade će ubuduće moći naručivati automobile poput Audija A6 za 450 tisuća kuna bruto koji su prošli tjedan digli veliku buku u javnosti.
No 'obični' ministri i njihovi zamjenici više neće smjeti naručivati tako skupe automobile, već isključivo srednju klasu automobila. I potpredsjednici i ministri imaju pravo na službenog vozača 24 sata dnevno, objasnio je Ranko Ostojić.
'Državni dužnosnici koji su štićene osobe koristit će službene automobile koji će im biti dodijeljeni po propisima o štićenim osobama, sukladno provođenju mjera njihove zaštite', rekao je Ostojić. U prijevodu - posebno štićene osobe poput premijera i dalje će se voziti u automobilima najviše klase.
Državni dužnosnici treće skupine kao što su pomoćnici ministara, ravnatelj Porezne uprave, Carine ili ravnatelj policije moći će koristiti službeni automobil isključivo za službene potrebe.
Nove izmjene odnose se na sve buduće narudžbe automobila, dok se za sada dužnosnici nastavljaju voziti u autima koji su im već dodijeljeni - odnosno u služžbenim starijim vozilima veće kategorije.
MINISTRI O SPORNOJ NABAVI SKUPIH AUDIJA
Ministar branitelja Predrag Matić rekao je da je u posljednjoj spornoj nabavi njegovo ministarstvo naručilo određeni broj automobila: 'Imam i točnu listu. U specifikaciji piše: crni, 5 vrata, dizel, čak piše i radio. Tako je to tajništvo stavilo. Ja sam prije radio u vojsci i kada viši časnik nešto pojasni, a premijer je rekao svoje, onda niži više nema što objašnjavati.'
Ministar poduzetništva Gordan Maras prebacuje odgovornost za nabavu automobila na državnu komisiju koja je provodila javno nadmetanje. 'Moja specifikacija i specifikacija ostalih kolega za koje znam bila je isključivo gornja srednja klasa, 75.000 kuna i crna boja. Bilo bi malo čudno da ja sad sjednem i listam koliko bi auto trebalo imati kubika i konjskih snaga. To rade stručne službe, pitajte njih.'
Ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš kaže da je njezino ministarstvo riješilo pitanje automobila s Carinom još 2012. godine: 'Ovo je auto koji je šest godina stajao u Carini i mi smo dali novac iz proračuna i riješili taj problem. Bili smo među prvima. Neki su to isto tada riješili. Pitanje je koliko je auta bilo. Odluku treba donijeti premijer.'