Nešto više od polovice mladih koji su ispunili anketu portala EduCentar priznalo je da društvene mreže uvelike utječu na njihovu pažnju te da su se zbog njih "ulijenili", što je negativno utjecalo na njihov uspjeh u školi ili na fakultetu
"Danas je gotovo nemoguće ne biti online. Što god da radim, moram potražiti ili provjeriti informaciju na internetu. A kad sam već online, onda provjerim i novosti na Facebooku", objasnio je jedan od 300 ispitanika koji su sudjelovali u anketi portala EduCentar o tome koliko društvene mreže utječu na uspjeh mladih u školi i na fakultetu.
Negativan učinak društvenih mreža na uspjeh u školi ili faksu priznaje 53 posto ispitanika, a djelomičnu krivicu društvenih mreža po pitanju njihovog (ne)uspjeha u školi ili na fakultetu priznaje 27 posto ispitanika.
"Često sam na chatu pod predavanjima", komentira jedan od ispitanika.
I drugi ispitanici slažu se da "ako nisi na Facebooku, kao da si isključen iz svijeta i nisi upoznat s onime što se trenutno događa", navodi portal EduCentar.
S druge strane, petina ispitanika, njih 20 posto, smatra da društvene mreže doprinose njihovom akademskom uspjehu jer putem njih brzo i jednostavno razmjenjuju informacije s kolegama.
"Koristim ih mudro, odnosno, ne dopuštam da mi upravljaju životom", objašnjava jedan ispitanik. Drugi dodaje "da se putem društvenih mreža povezuje s novim kolegama i tako dolazi do korisnih informacija".
No, kako bi se spriječilo da korištenje društvenih mreža ometa nastavu ili kvari školski i akademski uspjeh, jedan od ispitanika predlaže "uvođenje pravila da se učenicima na početku nastave oduzmu mobiteli kako bi se nastava zaista i pratila, a ne se tipkalo".