'Zanosna Kolinda: Izgled joj je prednost, ali je vrlo sposobna' – tako glasi naslov najčitanije 'vijesti' objavljene jučer na jednom od najposjećenijih hrvatskih news portala
Članak o 'zanosnoj Kolindi' grafički je opremljen fotografijom izabrane predsjednice u kupaćem kostimu snimljenom na Kornatima 2013, pa čak i fotografijom nepoznate prsate plavuše za koju je nedvojbeno utvrđeno da nije Kolinda Grabar Kitarović, dok u isto vrijeme taj nesretni 'ali' u naslovu implicira iščuđavanje nad činjenicom da je žena koja je atraktivna, zamislite čuda, ujedno 'vrlo sposobna'.
Nadalje, dobar dio news portala ovih dana prenosi odvratne i vulgarne tvitove ratnog zločinca Vojislava Šešelja upućene Kolindi Grabar Kitarović, kao da su prostakluci jednog primitivca okrvavljenih ruku nešto što je u interesu javnosti. Naravno da nije, ali je dobar izgovor za objavu još jedne fotke izabrane predsjednice u kupaćem kostimu. Na prenošenje 'informacija' iz srpskog tabloida Informera, koji je u skladu sa svojom reputacijom u rekordnom roku izmislio pornofilm s izabranom hrvatskom predsjednicom, ne treba ni trošiti riječi.
Prisjetite se medijskog praćenja predsjedničkog mandata Ive Josipovića u posljednjih pet godina pa iskreno recite možete li zamisliti ovakav naslov nakon održanih izbora na kojima je postao predsjednikom: 'Josipović izvan forme: Trbuh mu je poveći, ali govori jezike'? Naravno da ne možete, jer nijednom normalnom novinaru ili uredniku ne bi palo na pamet objaviti takav naslov. Postavlja se pitanje: Zašto izabranu predsjednicu tretiramo drugačije nego predsjednika? Odgovor je, nažalost, posve trivijalan: Samo zato što je žena.
Žene u politici se naime u hrvatskom društvu i medijima i dalje promatraju puno više kroz prizmu fizičkog izgleda i seksipila, a puno manje kroz političke poruke koje odašilju. U trenutku u kojem čuveni tabloid Sun odustaje od svoje ništa manje čuvene 3. stranice i fotografije starleta u toplesu, hrvatski mediji ponašaju se kao da je za predsjednicu izabrana Jenna Jameson.
I tu uopće nije problem samo u dijelu medija, koji bezočno iskorištavaju izgled izabrane predsjednice Hrvatske za tzv. nabijanje klikova, nego i u svima onima, a koji se broje u desecima, pa i stotinama tisuća, koji svojim klikanjem takvih članaka daju svojevrsno opravdanje urednicima i medijima da zarađuju na otvorenom seksizmu.
Izabranu predsjednicu, baš kao i sve druge ljude, treba tretirati u skladu s njezinim djelima i riječima, a ne izgledom. Kad ispali glupost poput one da ne voli izraz 'građani' jer ne uključuje one koji žive na selu, treba je žestoko kritizirati. Ako kaže ili napravi nešto vrijedno pohvale, a možda jednog dana dočekamo i to, treba to pohvaliti.
No svođenje medijskog praćenja izabrane predsjednice na poplavu 'tekstova' opremljenih golišavim fotkama, čija je jedina svrha natući desetke tisuće klikova, trebalo bi biti ispod svake razine, pa čak i one na koju smo, nažalost, već navikli u Hrvatskoj.