Jadranskim morem još od 4. svibnja luta tanker s iranskom naftom, a nakon što je je američka organizacija i lobistička skupina UANI (Ujedinjeni protiv nuklearnog Irana) poslala pisma upozorenja Janafu, lučkoj agenciji Capris, preko koje je angažiran tanker, i Luci Rijeka brod nema dozvolu za pristajanje
Iako EU nije uveo embargo na iransku naftu, ona je nepoželjna zbog američkih sankcija, a svi koji se usude njome trgovati, prevoziti je ili iskrcati, kao i banke koje provode plaćanje, riskiraju kazne i probleme na američkom tržištu, kao i narušavanje reputacije.
Kad su Amerikanci otkrili što prevozi, tanker s iranskom naftom je odjednom postao “vruća roba” koju nitko ne želi prihvatiti i već tjedan dana plovi Jadranom, zasad s neizvjesnom sudbinom. Prvo je 4. svibnja stigao gotovo do Omišlja, gdje je, po brodskom rasporedu, trebao iskrcati teret u Janaf. Potom je američka organizacija i lobistička skupina UANI (Ujedinjeni protiv nuklearnog Irana) poslala pisma upozorenja Janafu, lučkoj agenciji Capris, preko koje je angažiran tanker, i Luci Rijeka.
Odmah zatim tanker, koji plovi pod zastavom Paname, se okrenuo i vratio do Jonskog mora, ali je u nedjelju ponovno krenuo u Jadran. Nešto nakon ponoći u ponedjeljak ponovno je bio na ulasku u Omišaljski zaljev, a jučer u podne nalazio se na poziciji tankerskog sidrišta pokraj Janafa ili pilotske postaje između Krka i Kostrene.
Juraj Karinčić, predsjednik Udruge pomorskih kapetana, je plovio 30 godina, 25 je bio kapetan. Ono što ga u ovoj priči brine je posada. Zalihe hrane i vode mogu imati za možda tri mjeseca, a na tankeru je, pretpostavlja, dvadesetak ljudi čija je sudbina neizvjesna.
"Ako ovako lutaju, neće nitko da ih primi, onda je to, ne mogu pretpostavit, ali opasnost za posadu. Ako se ne mogu snabdijevat. Ne može im dostavit hranu ako nemaju slobodan saobraćaj s obalom. A nemaju slobodan saobraćaj s obalom", rekao je Karninčić za RTL Direkt.
"Ako mu netko to sprečava, da nema slobodan saobraćaj s kopnom, onda je posada ugrožena, životno ugrožena i ona treba da ima sigurnost od lučkih vlasnika. Što mogu.. da se smiluju Bogu i da im se dozvoli iskrcaj tereta. Odnosno da primalac može normalno primiti teret, koji je brodar uzeo na njegov račun, a lučke vlasti da udovolje brodaru i brodu da ih prime u luci", dodao je Karninčić.