Osim što u najkraćem mogućem roku spašavaju izgubljene i unesrećene turiste, planinare, penjače i sve one koji opremljeni ili neopremljeni krenu u istraživanje hrvatskih prirodnih ljepota, i to besplatno, Hrvatska gorska služba spašavanja opet dokazuje zašto su ove godine ovjenčani titulom komunikatora godine. Objave na društvenim mrežama jednostavno su im genijalne
Dok drugi sipaju svoj, ali nerijetko i proračunski novac za angažiranje vojske PR stručnjaka, HGSS-ove društvene mreže uređuje dvojac koji dolazi iz njihovih redova: Christian Nikolić i Jadran Kapović.
Njihove objave informativne su, uz očitu dozu britkog cinizma. 'Vrlo jednostavno - mi smo dio puka. Ovakvu komunikaciju puk razumije puno bolje nego suhoparne obavijesti ili tehnička naklapanja. Kako se obraćamo široj javnosti, onda tako biramo i vrstu komunikacije koja je jasnija ciljanoj javnosti. Ljudi u Hrvatskoj su svaki dan zatrpani nejasnim porukama, a nejasnost u našem poslu (traganju i spašavanju) dovodi do žrtava, materijalnih i osobnih. Pored toga, uspjeli smo u onom što smo htjeli – privukli pažnju šire javnosti, prenijeli poruku i ozbiljno su nas shvatili. Nas ne zanima politika. Ne zanimaju nas etiketiranja, već samo sprečavanja ugroze i spašavanje ljudskih života. Svaka naša poruka nije hir pojedinca ili dežurnog administratora. Svaka poruka razmotri se više puta', kazali su prošle godine za portal netokracija.com.
Posljednjih dana ponovno su tvitali nekoliko informativno-šaljivih poruka poput one sa znakom na kojem su prekrižene japanke uz poruku 'Dragi turisti, ne znači ne', aludirajući na neopremljenost amatera planinara koji se u neadekvatnoj obući s plaže upute u planinske vrleti.
Potkraj prošlog tjedna upozorili su: 'Još jedan vrući vikend pred nama. Pazite na sebe i druge. Unosite tekućinu. U slučaju problema #112. Za duševne boli nismo nadležni.'
Uz vijest o spašavanju 79-godišnjaka koji se izgubio na Srđu, napisali su: 'Naš najčešći posao - potrage za državljanima RH', nastojeći razbiti mit o neopreznim turistima koji se gube po Hrvatskoj. Njihove najčešće mušterije ipak su domaći ljudi.
No početkom ljeta morali su si uskočiti u usta. Naime prije mjesec dana spašavali su dvije češke turistkinje koje je mrak uhvatio prilikom uspona na srednjevjekovnu utvrdu Mrsinj kod Korenice. HGSS-ovci su ih uspješno doveli na sigurno, pa objavili: 'Dragi turisti, rekli smo vam. Guglajte 'bura'. Nije šala.'
Tijekom toplinskih udara turistima su savjetovali da unose tekućinu, uz napomenu da ispijanje alkohola nije unošenje tekućine, nego opijanje.
Našalili su se i s usporedbom svog terenskog vozila i magarca.
Nerijetko HGSS-ovci spašavaju životinje koje upadaju u jame, bunare i slično. Prilikom spašavanja jareta napisali su: 'Svaki život je bitan jer nosi nešto dobro. Uglavnom. Pa tako i bezimeno jare. Pazite na sebe i druge #HGSS #112.'
Nedavno su se pak osvrnuli na globalni bizarni trend zvan cheeky exploits, koji podrazumijeva slikanje svoje obnažene pozadine kamo god da se uputili.
'Dragi turisti, prije nego krenete s #CheekyExploits, provjerite gdje stojite. Ne želite da vas mi pronađemo sa spuštenim hlačama.'
Pune ruke posla imaju i tijekom zime. Među ostalima, bili su na dispoziciji tijekom održavanja skijaške utrke na Sljemenu.
'Kad vam na pamet padnu neke genijalne ideje kao što je sanjkanje na zatvorenom crvenom spustu na Sljemenu, sjedite i razmislite. Proći će.'
Ponosnim roditeljima koji su se sa svojim mališanima tijekom zime šetali po nekima od zaleđenih jezera poručili su: 'Dragi roditelji i ostali 'šetači ledom', šetnja po zaleđenom jezeru nije zabava. To je glupo i opasno.'
Ovaj dovitljiv dvojac zna se referirati i na aktualne političke teme. Kada je bila aktualna afera Dnevnice, njezin glavni protagonist Tomislav Saucha tvrdio je da ima disleksiju pa da je zbog toga upitno grafološko vještačenje njegova potpisa.
'Ne možemo utjecati na likvidnost tvrtki, ali možemo na vašu sigurnost. Zato pazite na sebe i druge ovaj vikend', bio je njihov osvrt na krizu u Agrokoru.