Stanovnici Novoga Zagreba – Istok malo su bliže dugo obećavanoj tramvajskoj liniji: osmici koja će voziti od Mihaljevca do Ranžirnoga kolodvora jer je pokrenut postupak za otkup zemljišta duž Sarajevske ulice
Zagreb proširenje postojećih ili neku novu tramvajsku liniju nije dobio od početka 21. stoljeća. Tada su produžene trase do Dubeca i Prečkog. I otad ništa.
Prije dva dana Grad je raspisao natječaj za tvrtku koja će izraditi parcelacijski elaborat za kupnju zemljišta na trasi Sarajevske.
Za kupnju zemljišta predviđeno je oko 30 milijuna kuna, 50 milijuna procijenjeni su radovi na novoj pruzi, a dodanih 65 milijuna na rekonstrukciji postojećeg dijela Sarajevske.
Kad sve bude gotovo, okretište tramvaja bit će u Ulici Aleksandra Brdarića, a Sarajevska će izaći na nadvožnjak koji se također treba sagraditi preko Ranžirnog kolodvora i spojiti se na autocestu za Sisak.
Sama pruga imat će 1808 metara i okretište od 425 metara, a na njoj će biti osam stanica. Sarajevska će postati avenija s po tri prometna traka sa svake strane, zelenim pojasom, biciklističkom i pješačkom stazom. Osmica će se tako s Mihaljevca umjesto u Zapruđu okretati u Brdarićevoj.
Gradnja je planirana u dvije dionice. Prva uključuje gradnju vijadukta preko Ranžirnog kolodvora i spajanje na Sarajevsku i autocestu, dok sama rekonstrukcija Sarajevske i gradnja pruge u drugoj dionici uključuje radove od rotora na Aveniji Dubrovnik do okretišta u Ulici Aleksandra Brdarića.
Koliko će Zagrepčani još čekati na obećanu tramvajsku liniju, ovisit će ponajprije o stanju u gradskoj blagajni i pregovaračkim sposobnostima oko kupnje privatnih parcela na trasi buduće avenije. A to znači još minimalno nekoliko godina.