LOŠI REZULTATI

Od 338 hiperodlikaša na prijemnom za MIOC, samo trećina je riješila 'za pet'

01.07.2016 u 15:55

Bionic
Reading

Da je jučer održani prijemni ispit za XV gimnaziju u Zagrebu bio standardni ispit iz matematike za koji se dobija ocjena koja se upisuje u imenik, samo trećina učenika koji su ga pisali bi dobila peticu. Još nešto manje od trećine zaslužilo bi četvorku, a svi ostali, dakle njih oko 120, napisali su ispit za trojku ili manje, piše portal nastavnici.org

Sve to da se zaključiti iz rezultata objavljenih danas na web stranici XV. gimnazije.

Još je gora situacija bila na ispitu za međunarodnu IB maturu gdje je, od 72 učenika, koliko ih je pristupilo ispitu, samo četvoro riješilo test iz matematike 'za pet', a jedanaestoro 'za četvorku'. Kao šlag na tortu, od tih 72, testovi njih 20 ili 30 bi u školi bili ocijenjenji jedinicom, ovisno o tome uzima li se kao prag za prolaz 40 ili 50 posto riješenih zadataka.

A ono na što vrijedi podsjetiti je da su svi ti učenici došli na Jordanovac sa čistim peticama, to jest maksimalnim brojem bodova: 80. Moguće je da je netko od njih imao i poneku četvorku pa je to kompenzirano bodovima s natjecanja, ali za pretpostaviti je da takvih nije bilo puno.

Ako podaci sami za sebe djeluju porazno, njihova interpretacija i daljnje procjene djelovat će još poraznije. U XV. gimnaziju prijavili su se 'najbolji od najboljih' – po ocjenama. Po znanju, očito, ne. Drugim riječima, to znači da je nekoliko stotina učenika s prosjekom vrlo blizu 5,0, a realnim znanjem za četvorku ili manje, oduzelo isto toliko mjesta učenicima čije je stvarno znanje bolje i puno bliže realnoj ocjeni koju su dobili, ali ta ocjena, na žalost, nije 5,0.

I za sam MIOC to nije toliko tragično; na kraju ispada da je učenik s najlošijim bodovima koji će upisati ovu gimnaziju na testu riješio bar 15 od 20 zadataka, koliko ih je bilo na ispitu, što čak i može biti unutar neke tolerancije. Međutim, ono što je ovaj ispit pokazao je koliko je znanje djece koja iz osnovnih škola dolaze s najvišim ocjenama. Problem je što će onih stotinu učenika koji su realno zaslužili trojku – a imaju petice – sada otići u ostale gimnazije i tamo oduzeti mjesta učenicima koji su možda i dobili četvorke, ili imaju nekoliko petica manje od apsolutnog maksimuma, iako im je znanje puno bolje. Također, učenici koji su nezasluženo dobivali dobre ocjene, a uspjeli su se upisati u zahtjevne gimnazije, sada će se suočiti s činjenicom da njihovo realno znanje baš i nije takvo kakvo su mislili da jest.

Cijeli tekst pročitajte OVDJE.