Maloprodajna cijena autoplina od sutra, 1. svibnja, bit će, kako se neslužbeno doznaje, viša za 8,6 posto i Inina malopodajna cijena UNP za automobile bit će 3,64 kune po litri, ili 29 lipa po litri više od dosadašnjih 3,35 kuna.
Povećanje cijene autoplina kao i drugih vrsta ukapljenog naftnog plina, odnosno UNP-a u bocama, posljedica je Pravilnika o utvrđivanju cijena ukapljenog naftnog plina prema kojemu je prvi obračun cijena izvršen danas, a nove se prodajne cijene primjenjuju od prvog dana sljedećeg mjeseca.
Posljednji put INA je cijenu autoplina mijenjala 20. veljače 2007. godine kada je autoplin poskupio za 9,8 posto, s dotadašnjih 3,05 kuna po litri na 3,35 kuna što je cijena koja se zadržala i do danas.
Uz poskuplje autoplina INA će, kako se doznaje, od sutra poskupjeti i plin u bocama i to od 4,3 posto koliko će poskupjeti boca UNP-a od 7,5 kilograma do 11,5 posto koliko će poskupjeti boca plina od 10 kilograma.
Tako će, prema neslužbenim informacijama, nova maloprodajna cijena UNP-a u boci od 7,5 kilograma iznositi 55,00 kuna (do sada 46 kuna), boca plina od 10 kilograma 73 kune (do sada 70 kuna), a nova cijena boce od 35 kilograma je 257 kuna (4,9 posto više od dosadašnjih 245 kuna).
Pravilnik o utvrđivanju cijena ukapljenog naftnog plina nedavno je donijelo Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva i on se primjenjuje od datuma objave u Narodnim novinama (objavljen je u broju 52 od 29. travnja ove godine).
Prvi obračun cijena prema tom pravilniku izvršen je danas, a prodajne cijene UNP-a utvrđivat će se svaki mjesec, odnosno obračun će se vršiti zadnji dan u mjesecu i primjenjivat će se od prvog dana sljedećeg mjeseca.
Pravilnik, kako ističu iz Ministarstva gospodarstva, uvodi tržišne elemente u formiranje cijene UNP-a (za autoplin, za boce, spremnike).
Prema Pravilniku, cijene UNP-a ovise o kretanju njegove cijene na europskom tržištu, odnosno cijeni na tržištu Mediterana, kretanju tečaja dolara prema kuni, a u formulu su ugrađeni i troškovi skladištenja, manipulacije, te uzeti u obzir i troškovi sekundarne manipulacije, obrade, transporta i marži.
Prema procjenama, u Hrvatskoj autoplin koristi gotovo 60 tisuća automobila.