Uz osam liječnika, na popisu deset najbolje plaćenih zaposlenika u javnom sektoru nalaze se i ravnatelj Direkcije za korištenje službenih zrakoplova Mladen Turković te njegov zamjenik Slaven Lacković. Turkovićeva plaća iznosi gotovo 51 tisuću kuna bruto, što je oko deset tisuća kuna više od plaće premijera
U Direkciji za korištenje službenih zrakoplova, koja se brine za jedini službeni zrakoplov RH, iako bi se iz naziva moglo zaključiti da ih je više, radi još dvoje zaposlenika čije su bruto plaće između 40 i 50 tisuća kuna.
Iz Vlade doznajemo da je riječ o pilotima, a istog su zanimanja i Turković i njegov zamjenik. Bruto plaće ove četvorice djelatnika Direkcije za korištenje službenih zrakoplova iznose: 50.932, 48.519, 44.895 i 40.959 kuna, s tim da se plaća ravnatelja Direkcije i njegova zamjenika nalaze na sedmom, tj. desetom mjestu najviših plaća u javnom sektoru prema Centralnom obračunu plaća, COP-u. Usporedbe radi, plaća predsjednika Sabora je na 45., a plaća Zorana Milanovića na 94. mjestu. Piloti u Croatia Airlinesu imaju bruto plaće otprilike na istoj razini kao i kolege u Direkciji, no broj sati koji provedu u zraku, daleko je veći.
Prema Uredbi koju je u svibnju prošle godine donio sam Milanović, u Direkciji bi trebalo biti okvirno zaposleno 23 ljudi, no tamo ih trenutno radi 12. Prosječna bruto plaća zaposlenika u Direkciji je dvostruko niža od plaće ravnatelja te iznosi 24.361 kune.
Zrakoplov kupio Tuđman, a proslavio ga Sanader
Svi oni brinu se za jedan zrakoplov u vlasništvu Republike Hrvatske, i to Challenger CL-604 registracijske oznake 9A-CRO. Taj zrakoplov, s još jednim Challengerom CL-601, kupljen je u vrijeme Franje Tuđmana; 601 je prodan dolaskom SDP-a na vlast 2000., a tadašnji premijer Ivica Račan potaknuo je osnivanje ove Direkcije.
Iako zrakoplov za službene potrebe mogu koristiti Vlada, Sabor i predsjednik RH, a njime se prevoze i ozlijeđene osobe te organi za transplantaciju, iskoristivost zrakoplova razlikovala se iz godine u godinu. Prosječno je taj državni Challenger u zraku bio 326 sati godišnje. Najviše ga je koristio Ivo Sanader koji je ovaj zrakoplov i 'proslavio': 2004. zrakoplov je letio više od 600 sati i to na neobičnim rutama.
Jednom su se njime bavili i djelatnici USKOK-a tijekom istrage. Sanader je 2004. službenim zrakoplovom trebao ići u službeni posjet Malti. No iz Zagreba leti u London, gdje iskrcava jednu putnicu, premijerovu kćer Petru Sanader. Potom odlazi u Veneciju gdje se na Vladin zrakoplov ukrcavaju tadašnji ministar vanjskih poslova Miomir Žužul i njegova obitelj i tek tada – pravac Malta. Challenger se spominjao i kao Sanaderovo prijevozno sredstvo od Zagreba do Beča, gdje je navodno išao kod krojača na probu fraka.
Aktualna vladajuća garnitura nije previše sklona službenom zrakoplovu. U 2012. zrakoplov je u zraku bio nešto manje od 200 sati. No i Zoran Milanović uspio se o njega 'spotaknuti'. Tako su mediji naveliko dovodili u pitanje premijerovu rutu iz BiH. U listopadu prošle godine na povratku je umjesto u Zagreb, sletio na Krk, gdje se premijer iskrcao i nastavio s privatnim posjetom.
Avion se vratio u Zagreb, a Milanović je u metropolu stigao koji dan kasnije službenim automobilom.
Remont za 1,8 milijuna dolara
Zrakoplov je prošle godine bio na remontu za koji je izdvojeno 1,8 milijuna američkih dolara. Tadašnji ministar financija Slavko Linić konstatirao je da zrakoplov ne treba prodavati. 'Neki misle da bi bilo najbolje sve rasprodati, bilo bi najbolje prodati sve automobile, avion i sve što imamo. Ja ne mislim tako', rekao je Linić.