Sat parkinga u zagrebačkoj prvoj zoni, umjesto dosadašnjih šest, naplaćivat će se 12 kuna, dok će druga zona poskupjeti s tri na pet kuna. Prijedlog je to koji je otišao u javnu raspravu što traje do 11. srpnja, a nove cijene na snagu bi trebale stupiti početkom kolovoza
Šest puta u proteklih jedanaest godina snižavane su cijene parkinga u Zagrebu. Mijenjale su se, valja i to primijetiti, i širile parkirne zone, povećavao se njihov broj, ali poskupljenja nije bilo. Posljednje sniženje dogodilo se u travnju 2014. godine, kada su cijene došle na najnižu razinu u proteklih jedanaest godina.
Tako je sat parkiranja u prvoj zoni 2007. godine iznosio 16 kuna, u izbornoj 2009. godini pao je na 14, godinu kasnije na 12, da bi u izbornoj 2011. sat koštao deset kuna. Dvije kune niži sat parkiranja, odnosno osam kuna, određen je u izbornoj 2013. godini, da bi posljednja cijena bila ucrtana u travnju 2014. godine.
'Poslije iscrpne analize u proteklih 60 dana zaključeno je da postoji prostor za smanjenje cijena, osobito u javnim garažama, što su nerijetko prazne. Tako će cijene, nakon pojeftinjenja, po satu parkiranja u prvoj zoni iznositi šest kuna umjesto dosadašnjih osam, u drugoj zoni tri kune umjesto četiri te u trećoj kunu i pol (…) Učinci ovakve politike cijena pratit će se mjesečno, a po potrebi će se i korigirati. Moguća su i daljnja sniženja cijena, sve kako bi se uspostavila ravnoteža između parkiranja u garažama i na javnim površinama', kazao je Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik, uoči posljednjeg pojeftinjenja prije četiri godine.
>>> Bandić uvodi naplatu parkiranja u cijeli Zagreb i kemija s kartama za tramvaj
Početkom travnja ove godine, kada je u javnost procurila informacija da se razmatra poskupljenje, gostujući na Radio Sljemenu Bandić je sve negirao.
'Zagrepčani mogu mirno spavati što se tiče poskupljenja cijena parkinga. Nema poskupljenja parkinga. Nikada o tome nisam govorio, već o pravednom rasterećenju plaćanja parkinga, da parking trebaju plaćati svi u Zagrebu', rekao je Bandić.
Četrdeset osam mjeseci nakon posljednjeg sniženja cijena Izvješće o poslovanju Zagrebačkog holdinga pokazalo je da Zagrebparking i s takvim cijenama dobro posluje, ali daljnjeg pojeftinjenja unatoč tome neće biti.
>>> U tri zagrebačke javne garaže novi sustav naplate. Evo što vas čeka
Imao je Zagrebparking u 2017. godini 154,9 milijuna kuna prihoda, godinu su završili s 35,1 milijun kuna dobiti, odnosno 2,7 milijuna kuna više nego godinu ranije. Prihodi od prodaje u odnosu na 2016. bili su viši za 14,3 milijuna kuna.
No takav nivo cijena doveo je evidentno do toga da svi žele autom u središte grada, a isto izvješće pokazalo je da su prihodi ZET-a od prodaje, u odnosu na 2016. godinu, zbog uvođenja polusatne karte od četiri kune, pretvaranja triju zona u jednu i sniženja cijena karata za ZET-HŽ, niži za 50,3 milijuna kuna dok je ukupni gubitak u odnosu na prethodnu godinu bio veći za 130,6 milijuna kuna.
Stoga se može pretpostaviti da su to osnovni razlozi zbog kojih se ide na poskupljenje koje bi na snagu trebalo stupiti 1. kolovoza.