Zagrebački električni tramvaj (ZET) zbog uvođenja polusatne karte od četiri kune, pretvaranja triju zona u jednu i sniženja cijena karata za ZET-HŽ imao je smanjene prihode od prodaje u 2017. godini u odnosu na isti period u 2016. godini za 50,3 milijuna kuna, pokazalo je Godišnje izvješće o poslovanju Zagrebačkog holdinga, koje će se naći na Skupštini Grada Zagreba sljedećeg tjedna
Minus je uvjetovan smanjenjem prihoda od prodaje gospodarstvu i građanima (44,8 milijuna kuna) i Gradu Zagrebu (5,5 milijuna kuna). Ovaj potonji niži je, navodi se u izvješću, jer je Grad nakon provedene kontrole smanjio broj korisnika besplatnih mjesečnih i godišnjih pokaza za devet tisuća, ali i zbog manje prodanih pokaza zaposlenicima Grada Zagreba. No ukupni minus ZET-a još je i veći u odnosu na 2016. i na kraju prošle godine bio je 130,6 milijuna kuna.
Kao što smo već pisali, prihodi su u prvih šest mjeseci 2017. u odnosu na isti period 2016. bili niži za 19,6 milijuna kuna i tada se dalo naslutiti da će rezultat na kraju godine biti u debelom minusu.
Izvješće pokazuje da je zbog uvođenja karte od četiri kune ZET prodao manje - 10,1 milijun karata od 10 kuna, 90 tisuća dnevnih karata i oko 140 tisuća mjesečnih pokaza.
No zato se Ana Stojić Deban, predsjednica Uprave ZGH, pohvalila u uvodnoj riječi time da je prodano 24,7 milijuna karata po cijeni od četiri kune, ali i da su smanjene cijene zajedničkih karata za ZET i prigradski prijevoz HŽ-om, zbog čega su sve vrste zajedničkih mjesečnih i godišnjih prijevoznih karata pojeftinile za 33 posto.
Nakon što su bili objavljeni polugodišnji rezultati zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, podsjetimo, tvrdio je da je zapravo od smanjenja prihoda puno značajnije to što je prodano više pojedinačnih karata u odnosu na isti period godinu ranije.
I godišnje izvješće pokazuje da je tijekom 2017. godine prodano više - 26,1 milijun pojedinačnih karata u odnosu na 11,4 milijuna karata tijekom 2016., a hoće li se gradonačelnik ponovno poslužiti logikom prema kojoj je manje-više, tek ćemo vidjeti.
Najavljivao je nakon polugodišnjeg izvještaja, prije osam mjeseci, da je plan u budućnosti omogućiti onima koji se voze tri ili četiri stanice da za to plate četiri kune, za one koji se voze 10 ili 12 stanica od Črnomerca do Dubrave da to plate šest ili osam kuna, dok bi oni koji se voze dva sata platili to 10 ili 12 kuna. Međutim, to se nije dogodilo.
Gostujući na Radio Sljemenu u travnju ove godine, Bandić je najavio da će polusatna karta poskupjeti s četiri na šest kuna ili čak na osam kuna. Nedugo nakon njegova gostovanja iz Grada su poslali priopćenje u kojem su naveli da do poskupljenja neće doći, već da će se od 1. svibnja uvesti karta za vožnju u trajanju od sata za šest kuna.
Međutim, ni to se nije dogodilo. Potkraj svibnja u medije je puštena informacija da će ZET od 1. srpnja uz postojeće uvesti kartu od 15 kuna. No hoće li se to dogoditi, tek će se vidjeti. Jedino što se zapravo dogodilo je to da je ukinut oprost za prvo švercanje u javnom gradskom prijevozu.
Ono što se može očekivati je da se ni u izvještaju za prvu polovicu 2018. godine, kada za nekoliko mjeseci bude napravljen, neće pokazati bitno drugačije stanje jer se ništa promijenilo nije.