Napravili smo kratku analizu kampanje Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa i došli do nekih uznemirujućih zaključaka
Više od polovice svih smrti pješakadogađa se tijekom sumraka ili noću.
Ovo je plakat trenutačno aktualne kampanje Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa. Na prvi pogled ništa neobično, naravno da je mrak i sumrak neugodna stvar, pogotovo u današnje vrijeme kada su svi obučeni u trendovski crnu odjeću.
A onda se čovjek malo zamisli.
Prvo, gledajući čisto matematički, sumrak i mrak čine više od polovice 24-satnog ciklusa jednog punog dana. Matematički gledano – naravno da u više od pola dana ima više od pola smrtnih slučajeva.
Drugo, moramo uzeti u obzir sociološke faktore poput noćnih izlazaka mladih, pješaka i vozača pod utjecajem alkohola te noćnih radnih smjena. Ovdje se rasprava može podijeliti u dva smjera - jedan koji tvrdi da preko dana ima više ljudi na cestama budući da ljudi idu ili se vraćaju iz škole i s radnih mjesta. Drugi smjer pak tvrdi da postoje i noćne smjene radnika, hobiji na koje ljudi idu poslije radnog vremena i slično. No recimo da su obje strane u pravu, to jest da su u balansu – više ljudi preko dana hoda cestama na putu na posao i u škole, no s druge strane postoje i noćne smjene te noćne aktivnosti kombinirane s alkoholom, dakle rizik se povećava.
Ako se ta dva faktora anuliraju, ostaje nam matematička činjenica da na plakatu piše:
Ako pojedete pola sendviča i onda još malo – pojeli ste više od pola sendviča.
Ma da? Zbilja?
Ovaj plakat platili ste svi vi ili vaši roditelji kroz poreze. Platili ste ideju, dizajn i realizaciju, fotografiju, tisak i zakup medija.