Izbori za Europski parlament sve su bliže. Iako su kampanju prekinule poplave, stranke su uglavnom posao promidžbe putem plakata već odradile. Prema mišljenju našeg poznatog dizajnera Borisa Ljubičića, odrađen je loš posao
'Blijeda je to slika izbora koji nam i nisu srcu prirasli, baš kao ni Unija koju građani baš i ne vole u onom postotku koji bi se očekivao ili bio poželjan', kazuje nam Boris Ljubičić. Po onoj narodnoj, dodaje, 'što je, tu je' Europa je tu, jer tu pripadamo. 'U jednoj rečenici, plakati su anemični, nejasni, neki sasvim osobni i nekako usputni. Problem je na neki način odredio i zakon: lista ili osoba očekuje preferencijalni glas kojim će možda pet godina biti zbrinuta za plaću 8.000 eura na mjesec', smatra Ljubičić.
Prema mišljenju cijenjenog dizajner,a nove stranke nešto su agilnije pa jedna kaže 'Posadi ORaH u EU'. 'Naravno, zelene boje iako logo počima crvenim 'ORa' sa zelenim 'H'. Za one koji imaju dulje pamćenje, 'Ora' je bila kratica za Omladinske radne akcije u vremenu YU javnih radova', secira uradak ORaH-a.
Marljivi Laburisti, nastavlja dalje, koriste pjesmuljak za slogan 'savjesti čiste biraj laburiste'. 'Nigdje vizualnih simbola ni boja EU-a, a još manje Hrvatske u oba slučaja', primjećuje. Najjače stranke nisu se proslavile. 'HDZ spominje EU fondove na plavoj podlozi s komadićem nogometnog dresa s crveno-bijelim kvadratićima. Slično ima i Todorićev Konzum s Mandžukićem, Olićem, Srnom, Modrićem, ali mnogo učinkovitije od anemičnog i neautoriziranog HDZ-a', smatra Ljubičić.
HDZ-ov glavni konkurent s ljevice SDP, analizira Ljubičić dalje, igra na sigurno. 'Neven Mimica već govori u parlamentu, mikrofon je pred njim, ali nekako sliči na barba Luku Bebića u sabornici. Zamuljani crteži zvijezda-kvadrat tobože su obilježja EU/HR, a www.mojaeuropa.hr u kutu plakata pokazuje da ih zapravo zanima samo EU', objašnjava dizajner. Vedeta prošlih izbora Ruža Tomašić, analizira, jednim sasvim mirnim dokumentarnim portretom također sa sjednice iz EU parlamenta nas pita radi li dobro i očekuje pozitivan odgovor.' I ovdje su izbjegnuti simboli ili obilježja osim diskretno obojenog teksta u svijetloplavoj boji pa se i slabije vidi', kazuje nam Ljubičić.
U analizu je uvrstio i jednog mlađeg kandidata koji kaže da je izbornik hrvatske repke za Europsku uniju. 'Po struci je dizajner Dario Dopučić što se po prijelomu plakata baš i ne bi reklo', oštar je dizajner prema kolegi. Ljubičić kaže da će na izbornoj listi biti oko 250 imena pa su manje-više svi naveli broj liste koji treba zaokružiti kao na loto-listiću Hrvatske lutrije. Ovi izbori bit će i prvi test popularnosti za Nacionalni forum Nikice Gabrića.
'Plakat Nacionalnog foruma služi se puzzle-spojnicama ne bi li uz nevidljive liberale još nekoga priključio pa ih moram preskočiti', kaže Ljubičić. Kao aktivni dizajner Ljubičić je imao prste u dizajnu određenja Saveza ZA Hrvatsku, ali samo Hrvatsku zoru kojoj je radio i logo. 'Upotpunio sam njihov slogan: 'Biraj dobro za svoju djecu', posebnim vizualnim identitetom u kojem se vizualno odražavaju Hrvatska i Europska zajednica', kazuje Ljubičić.
Dizajner smatra da zaista kao manja i manje poznata, k tome nova i 28. članica moramo isticati svoj identitet i potvrditi pridruživanje. 'Hrvatski izmjenični kvadrati u crvenoj, bijeloj i plavoj boji (kao sinteza grba i zastave dignuta na višu formu dizajna) i tri žute zvjezdice u plavim poljima jasno prezentiraju sve', mišljenja je.
Ova posebna zastava, nastavlja, za Hrvatsku u Europi bi mogla biti naš brend, od politike do gospodarstva i kulture, kad bismo za to imali hrabrosti i volje, a razlozi za to itekako postoje. 'Činjenica da smo u plakatima za parlamentarne izbore za Europski parlament sasvim nejasni i anemični, pokazuje nažalost dosta realnu sliku ukupnog stanja cijelog društva s političkim strankama kao cjelinom. Ukratko, sportskim rječnikom rečeno - porazno!' zaključio je Boris Ljubičić.