Hrvatski sindikat pomoraca iz Splita javno se obratio novom ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Dončiću i upozorio ga da je njegov prethodnik Branko Bačić godinama konstantno pogodovao Jadroliniji na štetu malih privatnih brodara te da je zbog najnovijih nerazumnih odluka Splitsko-dalmatinske županije u ovom trenutku ugroženo nekoliko desetaka radnih mjesta u tvrtki Linijska nacionalna plovidba (LNP)
'Županija želi poništiti natječaj za koncesiju na brzobrodskoj liniji Milna - Split - Milna, koju LNP održava od 2004. godine, i to s obrazloženjem da ne udovoljava uvjetima. To je točno, no sporno je da nijedan brodar u Hrvatskoj ne odgovara tim uvjetima i da Županija svejedno u nekoliko navrata raspisuje jednak natječaj. Možda čekaju da netko određen kupi ili izgradi novi brod?', kaže predsjednik sindikata Denis Jelaska
Problem je, izgleda, u LNP-ovom katamaranu Komiza, koji je stariji od 20 godina i ne udovoljava uvjetima koje je postavila Županija, no sindikalisti objašnjavaju da se radi o aluminijskom brodu koji je stalno pod kontrolom Hrvatskog registra brodova, posjeduje sve propisane svjedodžbe, redovno se servisira i nema spora da je siguran za plovidbu. 'Dakle, pitanje je zašto Županija raspisuje natječaj za nekakve fantomske brodare?', pita se Jelaska.
Novog ministra iz Splita upozoravaju i da su se u Agenciji za obalni linijski promet posljednjih godina konstantno namještali natječaji u korist Jadrolinije i da je državni brodar dobivao koncesije iako nije poštivao uvjete natječaja, što potvrđuju i presude Upravnog suda. 'Riječ je o linijama Mali Lošinj - Cres - Rijeka, Lastovo - Hvar - Split, Vis - Split, Jelsa - Bol - Split i Split - Milna - Hvar, koje Jadrolinija održava već pet godina iako taj posao uopće nije trebala dobiti. Imamo razloga vjerovati da je namještanju natječaja kumovao bivši ministar Branko Bačić, koji se kao predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije zalagao za interese državnog monopolista, zatim predsjednik Upravnog vijeća Agencije za obalni linijski promet Mario Babić - koji je potpisivao nelegalne odluke o koncesijama - te njen ravnatelj Ivan Franičević', kazao je sindikalist Jelaska.
'Nadamo se da ova vladajuća garnitura neće imati jednake obrasce ponašanja te javno proklamirati liberalizaciju putničkog pomorskog prometa, a zapravo štititi monopol Jadrolinije', poručio je ministru Hajdašu Dončiću. Inače, na mjesto ravnatelja Agencije za obalni linijski promet sa sjedištem u Splitu uskoro bi trebao biti imenovan Ivo Baldasar, SDP-ov kandidat za budućeg splitskog gradonačelnika.