Prema podacima iz poslovnog izvješća, Zagrebački velesajam ostvario je u prvom polugodištu 2023. godine 7,1 milijun eura ukupnih prihoda i 6,5 milijuna eura ukupnih rashoda te 618.957 eura dobiti. Ukupna vrijednost imovine, odnosno kapitala i obveza kao izvora financiranja, na dan 30. lipnja 2023. iznosila je 198,1 milijun eura
Spomenuti prihod veći je za 51,9 posto, više od planiranog za taj period, te iznosi 74,2 posto godišnjeg plana prihoda za 2023. godinu. U izvještaju se nadalje navodi da, uzimajući u obzir utjecaj subvencija za energente u ukupnim prihodima, ostvareni prihodi za prvih šest mjeseci čine 51,3 posto planiranih. A prihodi s osnove subvencije Vlade RH za energente iznosili su 2,2 milijuna eura.
Ostvareni prihodi veći su za 75,3 posto u odnosu na ostvarene u istom razdoblju 2022. godine. I dok je u prvih šest mjeseci zabilježena neto dobit od 619 tisuća eura, u istom periodu 2022. ostvaren je gubitak od 202.312 eura.
Kada se pogledaju poslovni prihodi (4,84 milijuna eura), veći su za 26,3 posto u odnosu na ostvarene 2022. godine (3,83 milijuna) te su za 6,6 posto veći od planiranih (4,54 milijuna eura) za izvještajno razdoblje.
Skok prihoda od sajmova
Podaci iz izvještaja pokazuju da su prihodi od sajmova (507 tisuća eura) veći za 83,3 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine te su manji za osam posto od planiranih. Razlog za bolji rezultat leži u činjenici da se nakon dvogodišnje odgode vratio Sajam nautike, u sklopu kojega je održan i Sajam lova i ribolova, a i Beauty & Hair Expo Zagreb ostvario je bolji rezultat nego 2022.
Eco Mobility i Art Fantasy pak nisu održani. Prvi je, kako se navodi, izostao zbog velikih zastoja u isporuci automobila. Art Fantasy je stavljen na kalendar sajmova na inicijativu braniteljskih udruga, međutim interes je bio ograničen i nedovoljan za pozitivan rezultat i doseg.
Ostvareni prihodi (milijun eura) od organizacije događanja i privremenog najma prostora veći su za 27 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine, a u odnosu na planirane za prvo polugodište veći su za 47,1 posto. Prihodi od zakupa (3,27 milijuna eura) veći su u odnosu na isto razdoblje 2022. godine za 20,3 posto, a od planiranih za izvještajno razdoblje za 0,2 posto.
Povećanje rashoda
Na rashodovnoj strani (6,5 milijuna eura) troškovi su viši za 52,5 posto od ostvarenih u istom razdoblju 2022. godine (apsolutno 2,2 milijuna eura) te su za 42,2 posto veći od planiranih za izvještajno razdoblje (apsolutno 1,9 milijuna eura). Povećanje rashoda, navodi se u izvještaju, kako u odnosu na prethodnu godinu, tako i u odnosu na planirane, izazvano je visokim rastom cijena energenata od 2,2 milijuna eura. S druge strane, odlukom Vlade o subvenciji za energente, Velesajam bilježi prihod od 2,2 milijuna eura.
Kada se ukupni rashodi umanje za iznos subvencije, dolazimo do smanjenja ukupnih rashoda od 5,9 posto u odnosu na planirane.
Direktorica Zagrebačkog velesajma Renata Suša u izvještaju ističe da je, osim energenata, rasla cijena brojnih usluga, od zaštitarskih, usluge čišćenja, kooperanata...
Smanjenje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine bilježe ostali vanjski troškovi te troškovi osoblja. Povećanje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine bilježe troškovi sirovina i materijala, naknade radnicima te ostali poslovni rashodi. U odnosu na planirane za izvještajno razdoblje, manji su ostali vanjski troškovi te naknade troškova radnicima.
Sa zadnjim danom lipnja na Velesajmu je bilo zaposleno 124 radnika, odnosno osam manje nego na kraju prvog polugodišta 2022. Zanimljivo je to da na Velesajmu nema zaposlenika u dobi od 19 do 24 godine, a polovica njih je u dobi od 55 do 65 godina.