300 MILIJUNA KUNA ZA GRADSKI PROMET

Povijesni projekt Bandić predstavio u 'pametnoj sobi'

04.11.2013 u 16:30

Bionic
Reading

Projekt automatskog upravljanja prometom u Zagrebu, koji će omogućiti da se cijelim gradskim prometom upravlja s jednog mjesta i time poboljša tijek prometa i smanje gužve, danas je predstavljen u tzv. 'pametnoj sobi' zagrebačke Gradske uprave.

'Riječ je o najvećem projektu u mandatu koji je pred nama i na taj povijesni projekt posebno sam ponosan', rekao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić na konferenciji za novinare i dodao da će prvi rezultati u gradskom prometu biti vidljivi za dvije do dvije i pol godine, dok će za realizaciju cijelog projekta, vrijednog 300 milijuna kuna, trebati šest godina, tako da će u cijelosti profunkcionirati 2020. godine.

Bandić je izvijestio kako će se projekt automatskog upravljanja prometom odvijati u nekoliko faza te da će svakih šest mjeseci provjeravati učinjeno, sve dok se ne stigne do faze kada će se s jednog mjesta, 'pritiskom na gumb', moći regulirati gradski promet koji se danas prati segmentarno.

Projekt uključuje zamjenu i modernizaciju zastarjelih signalnih uređaja i opreme, prilagođavanje i ugradnju novih mikroprocesorskih uređaja, nadzorne kamere za detektiranje prometnih opterećenja, obnovu i kompletiranje komunikacijske mreže uz ugradnju optičkog kabla, te izgradnju i opremanje glavnog operativnog centra za nadzor i upravljanje semaforiziranim raskrižjima.

'Na taj projekt čekamo već '100 godina', a kad se dovrši u prometu grada Zagreba više ništa neće biti kao što je bilo', ustvrdio je Bandić i kao primjer naveo da se više neće moći dogoditi da križanje nije sinkronizirano ili da tri tvrtke rade različite semafore.

Napomenuo je da Zagreb nije Moskva gdje su prometne gužve tolike da se 28 kilometara, od zračne luke do centra, vozi dva i pol do tri sata, no zagrebačka prometna gužva ipak može biti manja, što dokazuju i primjeri gradova poput Beča.

Bandić je istaknuo da projekt automatskog upravljanja prometom, osim prometnih, donosi i ekonomske i ekološke koristi jer će građani moći brže doći do svojih radnih mjesta, s manje stajanja, zastoja i manje gužve, a sve to rezultirat će manjom količinom ispušnih plinova.

Projekt će se dijelom financirati iz EU fondova, a dijelom kreditom EBRD-a o čemu će zagrebački gradonačelnik u četvrtak održati radni sastanak s predstavnicima te banke u Hrvatskoj.

Na pitanje novinara što je s prigradskom željeznicom, Bandić je odgovorio da Zagreb nije 'bacio koplje u trnje' kad je riječ o toj temi, te napomenuo da zajedno sa Zagrebačkom i Krapinsko-zagorskom županijom te Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture radi na projektu integriranog prijevoza, gdje Zagreb sudjeluje sa 60 posto sredstava.