Umjesto pet kuna, kilometar vožnje s Radio Taxi Zagrebom (RTZ), najbrojnijim prijevoznikom u metropoli, od 15. studenog koštat će šest kuna. Usto, korigirat će se i start koji više neće biti 9,90 kuna, već okruglih deset. Kao razlog za poskupljenje Željko Petković, predsjednik udruženje RTZ-a, navodi činjenicu da je sve veći broj taksista u problemima i nemogućnosti ispunjavanja svojih obveza zbog izrazito niskih cijena koje su još uvijek na snazi
'Naši članovi koji su do sada bili uredni platiše ušli su u blokade jer se ovim cijenama ne mogu pokriti. Poskupit ćemo za kunu po kilometru i neznatno ćemo korigirati cijenu starta. S obzirom na to da prosječna vožnja u Zagrebu iznosi tri kilometra, ne bih rekao da se radi značajnom poskupljenju.
Sat čekanja ostao nam je isti, prtljagu i dalje ne naplaćujemo, a jedini smo prijevoznik koji u vožnju u Zagrebačku županiju naplaćuje kao i u Gradu Zagrebu. Nadamo se da ćemo s ovom korekcijom omogućiti svojim članovima da ispuni svoje obveze', kazao je Petković i dodao da i su i nove cijene donja granica za preživljavanje taksija.
Prije liberalizacije tržišta, kada je prije tri godine ukinut monopol RTZ-a, cijena starta bila je 16 kuna, a vožnja po kilometru šest kuna. Uz to se naplaćivala posebna tarifa noću, vikendom, praznikom, a ako ste imali kakvu prtljagu, i za nju ste po komadu morali izdvojiti određenu količinu novca.
Korekciju cijena još prošle godine napravio je Eko taxi, s pet na 5,50 kuna po kilometru, a prije njih cijenu vožnje po kilometru podignuo je i Taxi Cammeo pa danas ona iznosi šest kuna, s tim da je u start od 15 kuna uključena vožnja od dva kilometra.
'Ne mislimo podizati cijene vožnje po kilometru. Štoviše, cijena vožnje kod nas je jeftinija za sve one koji besplatno skinu našu aplikaciju i tako naruče taksi jer se u tom slučaju ne naplaćuje poziv. Nastojimo ići ukorak s tehnologijom i tu omogućiti našim korisnicima dodatne uštede', objasnio je Vladimir Minovski iz Taxi Cammea.
U Eko taxiju imaju drugačije mišljenje i drže da 'trenutačne cijene prijevoza nisu održive i da će do nekakve korekcije uskoro trebati doći'.
'U protekle dvije godine, cijena goriva značajno je povišena te se i dan danas održava na povijesno najvišim razinama. Ako dođe do korekcije cijene prijevoza Eko taxijem, svakako ćemo voditi računa i o socijalnom aspektu dugotrajne recesije te će povećanje biti minimalno', zaključuju u Eko Taxiju.