ŽELI NAPLATITI 3 MILIJARDE KUNA

Rojs tužio MORH čak 14 puta u ime fantomske zadruge

09.07.2014 u 07:00

Bionic
Reading

Broj sudskih parnica Ljube Ćesića Rojsa, vozača autobusa, bespravnog graditelja i umirovljenog generala HV-a, protiv Ministarstva obrane posljednjih godina popeo se na 14. Uvjeren je da mu država duguje 820 milijuna kuna uz kamate za izgradnju ceste Moravča – Marija Bistrica, koju je gradilo 2.312 radnika stanovite Zadruge za izgradnju prometnica Šezdesetšesta p., od čijih optužbi Državno odvjetništvo godinama pokušava obraniti MORH

Država se brani tvrdnjom da zadruga nikada nije bila u sastavu HV-a, niti pod njegovim zapovjedništvom, a da radnici nisu bili pripadnici HV-a iako postoje neke informacije da su plaće primali iz državnog proračuna, što i nije toliko nevjerojatno s obzirom na tadašnji Rojsov utjecaj u najvišim krugovima, od Tuđmana i Šuška do Vladimira Zagorca, i to od 1996. kada je inženjerska pukovnija osnovana, a država joj kreditom od 45 milijuna DEM-a kupila kompletnu mehanizaciju za gradnju cesta.

'Republiku Hrvatsku, odnosno Ministarstvo obrane u ovim predmetima zastupa Državno odvjetništvo Republike Hrvatske. Navedeni postupci trenutačno su u tijeku pred nadležnim sudovima, a po završetku postupaka Ministarstvo obrane postupit će u skladu s pravomoćnim sudskim odlukama. Detalje postupaka nismo u mogućnosti komentirati, a o sadašnjem statusu predmetne zadruge, koja je bila samostalno i neovisno društvo, nemamo saznanja', objašnjava MORH u odgovoru tportalu.

Rojs preko odvjetnika Gordana Vuletića namjerava dokazati da je pukovnija radila na izgradnji cestovnih dionica poput one na pravcu Moravče – Marija Bistrica, autoceste Rijeka – Karlovac i još mnogih prometnica, ali i drugih velikih građevinskih radova. Tome u korist prije desetak dana na sudu je svjedočio Andrija Hebrang, bivši ministar obrane, koji je rekao da je 66. pukovnija izgradila objekte, a radnici nisu plaćeni.

Rojs je Novom listu ranije rekao da bi se volio nagoditi s državom i da neće odustati od potraživanja, koje je, prema njegovim proračunima, s kamatama dosegnulo tri milijarde kuna.

'Meni je bitno samo da se riješi status 2.300 ljudi koji su pet godina bili u Hrvatskoj vojsci, a nakon toga su gradili autoceste. Neka država sredi njihov status i mi nećemo potraživati ni novac niti ćemo se dalje sporiti s državom', ponudio je.

S druge strane, poznato je da su radnici plaće dobivali na ruke i da im nisu uplaćivani doprinosi, da su bili državljani BiH, a da je mehanizacija vrijedna 45 milijuna DEM-a odjednom postala vlasništvo tvrtke hercegovačke tvrtke Monitor. Vlada Ivice Račana zbog toga je nakon 2000. godine izradila izvještaj koji je Rojsovu zadrugu teretio za kriminal pa je dokumentacija predana USKOK-u, ali slučaj se do sada nije značajnije pomakao osim jednog ispitivanja Rojsa 2008. godine.