8. srpnja je u Sjedinjenim Američkim Državama zabilježen globalni rekord u broju oboljelih od koronavirusa - njih 58 tisuća u jednom danu. Građanima SAD-a je zbog katastrofalne epidemiološke situacije i dalje zabranjen ulazak u zemlje EU-a, no u Hrvatsku ne samo da mogu ući bez problema, već se naša zemlja aktivno hvali spominjanjem na stranicama uglednih američkih novina te koristi influencere i bogataše za promociju hrvatskog turizma
Podsjetimo, Europska unija je 30. lipnja izuzela državljane 14 zemalja iz ograničenja ulaska u šengenski prostor - među njima su Australija, Japan, Ruanda, pa čak i Kina, u kojoj je epidemija počela, no državljani SAD-a još uvijek ne mogu u EU. Iznimka su putnici u tranzitu, zdravstveni radnici, predstavnici međunarodnih organizacija, osobe koje putuju iz obiteljskih razloga (bolest ili obiteljska tragedija) te Amerikanci koji imaju trajni boravak u nekoj od europskih zemalja ili zemalja čiji građani smiju u EU bez ograničenja.
Hrvatska, nasuprot tome, tretira Amerikance baš kao i sve druge strance koji, prema odluci našeg Stožera civilne zaštite, imaju opravdan razlog za boravak u Hrvatskoj. Opravdanim razlozima se, među ostalima, smatra turistički boravak, pa ne čudi da su hrvatske medije ovih dana preplavile fotografije manje ili više uglednih američkih celebrityja koji na svojim privatnim jahtama uživaju na jadranskoj obali.
U javnosti je najpoznatiji slučaj Sheldona Adelsona, multimilijardera, vlasnika lanca kockarnica i svojedobnog financijera političke kampanje Donalda Trumpa, čija se ukupna donacija američkom predsjedniku procjenjuje na iznos do 200 milijuna dolara. Početkom srpnja u Istri je otkriveno dvoje zaraženih među osobama zaduženima za pripremu Adelsonove luksuzne jahte Queen Miri za dolazak gostiju. Ovih dana pak na Jadranu je snimljen i samoproglašeni 'kralj Instagrama' Dan Bilzerian, a koji krstari hrvatskom obalom u društvu atraktivnih djevojaka.
Proteklih godina, paralelno s rastom broja kruzera koji pristaju na hrvatsku obalu, Hrvatska turistička zajednica u svojim je kampanjama angažirala niz influencera kako bi putem svojih kanala na društvenim mrežama prenosili glas o prelijepoj Hrvatskoj. Spomenuti Bilzerian službeno nije uključen u kampanju, no zato su se iz HTZ-a pohvalili objavom članka 'Amerikanac sam, gdje na svijetu mogu putovati' u uglednom The New York Timesu, a koji spominje Hrvatsku tek u jednoj rečenici kao zemlju u koju Amerikanci mogu putovati ako imaju dokaz o rezerviranom smještaju. Nešto konkretniji bio je modni magazin Vogue te je servirao Amerikancima prikaz osam najljepših hrvatskih plaža.
Iz Stožera civilne zaštite u narednim su danima najavili pooštrenje mjera za ulazak u Hrvatsku građana pojedinih zemalja s lošijom epidemiološkom situacijom. S obzirom na zahuktavanje turističke promocije na američkom tržištu, bit će zanimljivo pratiti hoće li među te zemlje biti uvršten i SAD, svjetski rekorder u broju oboljelih od koronavirusa.