ZAVRŠNI OBRAČUN

SDP-ovu koaliciju najviše koštali Alex Braun te Bruketa i Žinić

29.12.2015 u 15:58

Bionic
Reading

Koalicija Hrvatska raste (SDP, HNS, HSU, Laburisti, A-HSS, ZS) kampanju za parlamentrane izbore završila je u plusu od 12,50 kuna, pokazuje objavljeno završno financijsko izvješće. Na usluge tvrtke Penn, Shoen&Berland američkog PR stručnjaka Alexa Brauna potrošili su 840.000 kuna a domaćoj tvrtki Bruketa i Žinić uplatili su nešto preko 700.000 kuna

Koalicija je na kampanju potrošila 13.795.322 kune, a uprihodovala 13.795.334. Glavninu su činila vlastita, dakle sredstva stranaka, dok je od donatora prikupljeno skromnih 82.500 kuna. Građani i tvrtke u pravilu su donirali po nekoliko stotina kuna, samo jedna zagrebačka tvrtka i jedan građanin iz Malog Bukoveca dali su po 10.000 kuna.

Promidžba i informiranje glavne su rashodovne stavke, a najviše novca 'veže' se uz tvrtke Penn, Shoen&Berland američkog PR stručnjaka Alexa Brauna te domaću Bruketa i Žinić. Zbrojeno po izbornim jednicama, prva je u kampanji zaradila oko 840.000 kuna, a druga nešto preko 700.000 kuna, o čemu je prvi pisao tportal.

Zanimljivo je i izvješće o popustima koje je Hrvatska raste dobila za medijsko oglašavanje. Dok joj dobar dio lokalnih televizija i radija nije dao nikakav popust, HRT-ov je iznosio do 50 posto, Nove TV do 55 posto, a RTL-a do 60 posto. Ipak, najveći popust, od čak 80 posto, koalicija je dobila od Telegram medija grupe iz Zagreba.

Zahvaljujući odobrenim popustima, Hrvatska raste medijsko je oglašavanje platila 5, 6 milijuna, umjesto 10, 4 milijuna.

S obzirom na to da je ta koalicija osvojila 56 saborskih mandata, ima pravo na naknadu izbornih troškova u iznosu od oko 10 milijuna kuna (180.000 po zastupniku), pod uvjetom da prođe financijski nadzor Državnog izbornog povjerenstva.

Gotovo svi sudionici parlamentarnih izbora javno su objavili završna financijska izvješća, čeka se još na Domoljubnu koaliciju. Rok za objavu je do 30. prosinca.