'Oni koji pripremaju prevare sve su sposobniji i domišljatiji.', komentirala je Tanja Filipović Popović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača Osijek govoreći o sigurnosti na internetu
'O ozbiljnosti trgovca ili pružatelja trovačke usluge govore opći uvjeti. Svi taj dio previdimo, žurimo i ne odradimo. To je osnovna stvar koja nas vodi u ozbiljnost web shopa', upozorila je Tanja Filipović Popović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača Osijek gostujući u Dnevniku HTV-a.
Na navod kako prijevare obično dolaze putem mailova, Filipović Popović kaže kako se često dogodi da banka nešto traži, ali ne traži potvrdu putem maila.
'GDPR još uvijek nije zaživio u pravoj mjeri i praksi. Još uvije dolazi do potrošača velik broj informacija koji nismo dozvolili, štiti nas taj GDPR barem na papiru. U tom dijelu bi nadzori trebali biti češći', naglasila je.
Popriličan se broj ljudi upušta i u romantične odnose preko društvenih mreža. Velik je rast posebno zabilježen tijekom pandemije. No, itekako ima varalica koji iskorištavaju emocije i naivnost žrtava.
'Uvijek se radi o osobi određenog zanimanja koja nakon dva, tri tjedna traži novce. Niti jednoj osobi koju ne poznajemo ne šaljemo novac i podatke. Kod romantičnih veza više prorade emocije nego razum, pa dolazi do takvih stvari', rekla je.
Kada su u pitanju prevaranti koji 'operiraju' preko lažnih internetskih stranica koje oponašaju stranice nekih poznatih robnih marki, Filipović Popović kaže kako te stranice izgledaju lažne.
'Logotip te marke nije ni približan i može se prepoznati. Te stranice se javljanju dan za danom i kad se ustanovi da je neka stranica prevarila određen broj potrošača, dok se ukine prva, pojavi se deset novih. Tehnologija je brza, pa i kreiranje web stranica. Ako potrošač smatra da je prevaren, traži zaštitu od svoje banke gdje uz dokaze o mailovima i transakcijama dobije novce, ako je kartično plaćeno', rekla je.