Saborski Odbor za zakonodavstvo skoro pa jednoglasno prihvatio je izmjene Zakona o HRT-u koje se tiču smanjivanja pretplate. Protiv je jedino bio SDP-ovac Josip Leko koji tvrdi da se cijena pretplate smanjuje da se kazni HRT
Iako je u pripremi novi Zakon o HRT-u, Vlada se ipak odlučila izmjenama starog zakona što prije smanjiti pretplatu za HRT. 'Pristojba je prema starom zakonu iznosila 1,5 posto neto mjesečne prosječne plaće, a prema ovim izmjenama umanjuje se za 20 posto i iznosit će 1,125 posto neto mjesečne plaće', pojasnio je državni tajnik Zoran Šikić, obrazloživši ovakvu odluku i aktualnom gospodarskom situacijom.
No takvo objašnjenje nije zadovoljilo SDP-ovca Josipa Leku, koji tvrdi da se prijedlog izmjena zakona temelji na paušalnim ocjenama, a ne na činjenicama.
'Kad se radi o novcu, trebamo to temeljiti na pokazateljima. Ovakav prijedlog treba ocijeniti paušalnim kao kaznu HTV-u u jednoj godini. Ako Vlada ima dokaza da HTV ovakvom financijskom kaznom može ostvariti svoju zakonsku obvezu ona neka to i pokaže. Ali mislim da Vlada to nema', rekao je Leko
Državni tajnik Šikić odbacio je tvrdnje da se radi o ikakvoj kazni ili paušalnoj ocjeni nego da se u smanjenje pretplate išlo nakon analize statističkih pokazatelja i HRT-ovih financijskih izvještaja. 'Pa dajte nam onda te analize pa ćemo onda i dignuti ruku za zakon. Ovakvim skrivanjem tih analiza još više pokazujete da ih zapravo nemate', bezuspješno je uporan bio Leko
Iako je prema danas prezentiranom prijedlogu izmjene Zakon o HRT-u trebaju stupiti na snagu za mjesec dana, Vlada je već ranije, nakon dogovora s vodstvom HRT-a, najavila da će se na smanjenje pretplate ići tek od 1. studenog, što će saborski zastupnici najvjerojatnije, nakon Vladinog amandmana, potvrditi i putem saborske rasprave.
Odbor za zakonodavstvo prihvatio je i prijedlog izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, prema kojima bi se, među inim, regulirale i usluge taksi prijevoza. Naime, prema novom prijedlogu jedinice lokalne samouprave bile bi te koje bi propisom određivanje cijenu taksi usluge te broj taksija.
'Ako se propiše cijena, onda se postavlja pitanje gdje je tu tržišno natjecanje', upitao je predlagatelje vanjski član odbora Srećko Jelinić.
Slično pitanje mučilo je i SDP-ovca Leku, koji je uvjeren da se tako ograničava tržište taksi usluga. 'Kaže se da će lokalne jedinice određivati cijenu i broj taksija. Uzmimo primjer Zagreba i Velike Gorice koji određuju usluge taksi prijevoza. Kako ćemo obračunavati cijenu kada recimo taksi iz Zagreba pređe granicu i uđe u Veliku Goricu. Mislim da će doći do sukoba lokalnih jedinica i bojim se da ćemo stvar dovesti do apsurda', prokomentirao je Leko
Međutim, konkretnog odgovora od vladajućih nije bilo. 'Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture samo predlaže mjere kojima će lokalne samouprave utvrditi cijenu i broj taksija. Do sada je bila dobra suradnja među lokalnim jedinicama, pa će vjerojatno tako biti i dalje', odgovorio je državni tajnik Ivica Perović