Riječki brodar Jadrolinija na čijem čelu je donedavno bio smijenjeni šef David Sopta, koji je, kako je zaključila istraga Ministarstva mora, odgovoran za nesreću na trajektu Lastovu u kolovozu prošle godine, platila je pravno mišljenje kojim se amnestira uprava tvrtke, a okrivljuje posada broda, čak 25 tisuća eura
Uprava tvrtke na čijem čelu je tada još bio David Sopta je na sjednici održanoj 29. listopada prošle godine prihvatila ponudu umirovljenog profesora splitskog Pravnog fakulteta Dragana Bolanče, koji je za svoje pravno mišljenje tražio 25 tisuća eura. Obzirom da mišljenje ima 18 nepunih stranica rijetkog proreda, ispada da je Bolanča svaku stranicu svog mišljenja koje je izradio 31. listopada naplatio 1470 eura, piše Jutarnji list.
U pravnom mišljenju stoji da nema elemenata prekršajne odgovornosti, kako protiv predsjednika Uprave Jadrolinije tako ni protiv Hrvatskog registra brodova, za nesreću broda Lastovo 11. kolovoza prošle godine na Malom Lošinju u kojoj su smrtno stradala tri člana posade, a jedan je teško ozlijeđen.
Mišljenje, baš kao i istraga koju je otvorio DORH, odgovornost za nesreću u cijelosti prebacuje na zapovjednika broda Gorana Đolongu, prvog časnika palube Davora Zagorca i vođu palube Predraga Vulića.
Kako je naveo DORH, svjesni da tri člana posade obavljaju radove ispod podignute ukrcajne rampe koja nije propisno osigurana zabravnim klinovima, pristajući da ugroze život i tijelo navedenih članova posade, prvookrivljenik kao zapovjednik broda isključio je hidrauličku pumpu, iako je znao da ukrcajna rampa može stajati u podignutom položaju jedino dok hidraulička pumpa radi, trećeokrivljenik kao vođa palube propustio je izdati zapovijed kormilaru za propisno osiguranje ukrcajne rampe zabravnim klinovima, a drugookrivljenik kao prvi časnik palube propustio je trećeokrivljenika upozoriti da izda takvu zapovijed kormilaru, pa kada je prvookrivljenik kao zapovjednik broda upozorio trećeokrivljenika da ukrcajna rampa nije propisno osigurana od pada, ovaj se na to upozorenje oglušio.