Prodaja automobila u Europi ponovo je porasla u siječnju, iako sporijim tempom nego u prethodnom mjesecu, izvijestilo je danas Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), čije izvješće pokazuje i snažan skok prodaje u Hrvatskoj
U prošlom je mjesecu prema podacima ACEA-e u 27 zemalja Europske unije (podaci za Maltu nisu bili dostupni) registrirano ukupno 935.640 novih automobila, što je 5,5 posto više nego u istom mjesecu lani
To je drugi najslabiji podatak za siječanj otkad je udruženje ACEA 2003. počelo prikupljati podatke za proširenu Europsku uniju.
U prosincu 2013. u 26 zemalja Europske unije, bez Malte, broj registriranih novih automobila poskočio je 13,3 posto u odnosu na isti mjesec prethodne godine.
Većina europskih tržišta u prošlom je mjesecu nastavila uzlaznom putanjom, među kojima i sva velika tržišta. Tako su britansko i španjolsko tržište porasli za po 7,6 posto, njemačko za 7,2 posto, talijansko za 3,2 posto, a francusko za 0,5 posto.
Njemačka je u siječnju zadržala poziciju najvećeg europskog tržišta automobila s 205.996 prodanih novih automobila. Drugu poziciju zauzela je Velika Britanija s 154.562 prodanih automobila, a treću Francuska u kojoj ih je prodano 125.454.
ACEA je danas prvi puta objavila i podatke za Hrvatsku prema kojima je potražnja za novim vozilima porasla u siječnju na godišnjoj razini za 29,4 posto, uz registriranih 2.347 novih vozila
Podaci agencije za istraživanje tržišta Promocija Plus za siječanj pokazuju pak da je u Hrvatskoj prodano ukupno 2.080 novih automobila, što je 14,6 posto više nego u prošlogodišjem siječnju.
Rezultati ipak i dalje znatno zaostaju za onima iz razdoblja prije krize. Tako su prema Promociji plus u prošloj godini prodana ukupno 27.802 nova automobila, 11,3 posto manje u odnosu na godinu ranije, te čak 66,4 posto manje nego u 2007.