Za devet novih javnih garaža koje će se graditi u Splitu za dva tjedna raspisat će se javni natječaj za odabir arhitektonsko-urbanističkog rješenja, čime će postati prepoznatljivi gradski orijentiri i obogatiti splitsku vizuru, najavili su gradonačelnik Andro Krstulović Opara, predsjednik Društva arhitekata Dragan Žuvela i direktor Split parkinga Marko Bartulić
Radi se o investiciji vrijednoj 78 milijuna kuna kojom će grad dobiti oko 2200 novih parkirališnih mjesta, i to u najzagušenijim gradskim četvrtima Trstenik, Mertojak, Split 3, Gripe, Lokve, Ravne Njive, Sućidar i Spinut. Kompletan dovršetak administrativne procedure očekuje se do idućeg ljeta, a početak gradnje za otprilike godinu dana.
'Garaže gradimo građanima Splita, a na karti je vidljivo da to nisu turistička mjesta. Naša odgovornost je građanima osigurati ugodniji, kvalitetniji i sigurniji život, a potrebe Splićana su na prvom mjestu', kazao je Krstulović Opara.
'Nama kao tvrtki bitno je dobiti što više mjesta za parkiranje, no jasno nam je da će ovi objekti značajno utjecati na vizuru grada i stoga će struka odlučiti o njihovom izgledu. Postavljamo standarde za sve buduće lokacije na kojima će se graditi garaže i za njih će ovaj proces ići znatno brže', kazao je Bartulić. Njegova tvrtka proteklih mjeseci ispitala je gotovo stotinu lokacija pogodnih za nove garaže, no na više od njih 70 postoje problemi vlasničke ili urbanističke prirode. Stoga će od Grada Splita biti zatražene izmjene GUP-a.
'Doslovno smo izrešetali cijeli grad', plastično je opisao direktor Split parkinga.
Predsjednik Društva arhitekata Splita Dragan Žuvela pohvalio je ovu tvrtku jer se odlučila na raspisivanje arhitektonskog natječaja, premda formalno nije postojala obveza za to. 'Prepoznali su da se radi o funkcionalnim i prostornim orijentirima u gradu i to nas veseli, za razliku od Lučke uprave koja svoj novi terminal namjerava graditi bez natječaja, putem javne nabave i ekonomski najpovoljnije ponude', kazao je Žuvela. Gradonačelnik Krstulović Opara potom je na pitanje tportala kazao da Lučka uprava nije u njegovoj nadležnosti, ali da je 'već obavio neke razgovore'.
'U žiriju za ovaj natječaj nalaze se stručnjaci, bez ijednog političara, jer to je jedini put da se dostigne zacrtani cilj. Proces rješavanja splitskih prometnih problema je dugoročan, ali ključ je u struci, dok političari mogu samo raščišćavati put', dodao je Krstulović Opara. Najavio je da će uskoro i službeno biti predstavljeno prometno rješenje splitskog 'mini metroa', o čemu je tportal već pisao i koji bi trebao biti u funkciji već od iduće sezone, te otkrio da se prilikom prošlotjednog posjeta premijera Andreja Plenkovića Splitu razgovaralo gotovo isključivo o prometnoj problematici i provođenju odluka s proljetne sjednice Vlade u Splitu.
O budućem izgledu novih splitskih garaža odlučivat će arhitekt Mirko Buvinić (između ostalog, jedan od autora škole Pazdigrad, proglašene najboljim ostvarenjem u prošloj godini), zatim pripadnik mlađe generacije splitskih arhitekata Ivan Jurić (član timova koji su pobijedili na natječaju za Istočnu i Zapadnu obalu u Splitu te za Žnjan), potom Boris Popović (bivši urednik stručnog časopisa Čovjek i prostor, ali između ostalog i autor garaže na zagrebačkom Tuškancu), Jure Granić (koji će povezati arhitektonsku i prometnu struku) te direktor Split parkinga Marko Bartulić.