Hrvatski znanstveni portal Čuda prirode objavio je zanimljivu analizu trendova u hrvatskom glasačkom tijelu pod nazivom 'Znanstveni pogled na parlamentarne izbore'
Prilog predstavlja uvid u statistike glasanja u 2007. i 2011. godini te njihove korelacije s raznim čimbenicima.
Analize primjerice jasno pokazuju povezanost između područja s većom nezaposlenošću (Lika, Slavonija) i naklonošću strankama desnog političkog bloka. Glasači dijelova Hrvatske s manjom nezaposlenošću (Istra, Sjever Hrvatske, Zagreb) puno su pak skloniji strankama lijevog bloka. Grafikoni potvrđuju pretpostavke da se u manje razvijenim krajevima ljudi više priklanjaju desnoj političkoj opciji, a u razvijenima lijevoj. (Analize pogledajte na ovom linku
Također je potvrđeno da su u manjim sredinama, primjerice naseljima s manje od 2.000 stanovnika, popularnije desne opcije, a u većima lijeve. Na ovim izborima taj je trend bio puno izraženiji nego 2007. godine.
Statistike otkrivaju i da su stranke Kukuriku koalicije izgubile nešto od popularnosti u krajevima u kojima su bile dominantne, a HDZ je izgubio više, i to u svim sredinama. Kao što je poznato, ljevica je polučila bolje rezultate u ukupnom broju mandata.
Ugledni hrvatski PR stručnjak Krešimir Macan rekao je za Čuda prirode da danas svaka ozbiljna stranka u svijetu ima ovakvu analitiku i raspolaže sličnim analizama. 'Ovo su neki osnovni socioekonomski parametri dovoljno ilustrativni za Hrvatsku u ovom trenutku njezina demokratskog razvoja. No u razvijenim demokracijama koje imaju za birače sofisticirane potrošače, rade se puno dublje i detaljnije analize. Danas bez prave znanosti nema ni dobrog rezultata na izborima. Ne postoji više magična kugla. Istraživanja i puno analiza. Poruke se, naravno, oblikuju ovisno o sredini i publici kojoj se obraćaju, kao i u svakoj dobro osmišljenoj marketinškoj kampanji', rekao je Macan i dodatno objasnio: 'Uzmite primjer HDZ-a koji je zasigurno iskoristio priliku da umirovljenicima poruči da će oni biti protiv MMF-a koji će doći rezati mirovine. To što će MMF svejedno doći nije bitno; umirovljenici skloni HDZ-u će im dati glas iz straha i nerazumijevanja svega što će se događati u sljedećem mandatu. Osim toga, desnim biračima uvijek, kada nemate rezultate, možete prodavati patriotizam, Franju Tuđmana, nacionalne vrijednosti, bez obzira na to što to nema stvarne veze s realnim trenutkom u kojem se događaju izbori. Poruke Kukuriku su jednostavno 'ni smrde nit mirišu' - prilagodili su ih širokoj populaciji, da ih svatko razumije, ali bez inzistiranja da ih ta ista poruka i pokrene u neku akciju, što je cilj kampanje. Motivirati birača da se zainati i glasa baš onako kako vi želite.' (Cijeli intervju pročitajte ovdje