STRUČNJACI BLIZU ZAKLJUČKA

Što se zapravo dogodilo s malezijskim zrakoplovom?

31.12.2014 u 12:53

Bionic
Reading

Jedno od tijela putnika palog zrakoplova AirAsije, pronađeno u srijedu uz obale Bornea, imalo je prsluk za spašavanje, što pomaže otkriti kako se nesreća odvijala, kazali su stručnjaci i voditelji spasilačke operacije

Indonezijske vlasti vjeruju da su locirale trup zrakoplova u Javanskom moru na dubini od 30 do 50 metara nakon što je radar otkrio veliki tamni predmet toga oblika na morskom dnu u području potrage u kojem je već pronađeno sedam tijela i plutajući ostaci zrakoplova i prtljage. Crna kutija još nije pronađena.

U srijedu je potraga privremeno prekinuta zbog loših vremenskih uvjeta, kiše i snažnih vjetrova, koji su onemogućili zaron ronilaca do vjerojatne olupine zrakoplova koji je nestao u nedjelju ujutro 40 minuta nakon polijetanja iz indonezijskog grada Surabaya za Singapur sa 162 putnika i članova posade zrakoplova.

Do sada je iz mora izvađeno sedam tijela, neka potpuno odjevena što sugerira da je Airbus A320-200 bio čitav kad je udario u površinu vode. Stručnjaci kažu kako to upućuje na zaključak da je zrakoplov izgubio uzgon i brzinu i potom počeo propadati.

Tri tijela uključujući i ono jedne stujardese u uniformi zrakoplovne tvrtke, identificirana su na vojnom brodu koji sudjeluje u potrazi.

Činjenica da je pronađeno tijelo s navučenim prslukom za spašavanje pokazuje da je bilo vremena prije nego što je zrakoplov udario o površinu mora.

No, piloti nisu poslali poziv u pomoć. Zatražili su dozvolu za povećanje visine leta kako bi izbjegli loše vrijeme no kad je ta dozvola dana nekoliko minuta kasnije iz zrakoplova više nije bilo odgovora i on je nestao s radara.

"Jutros smo izvukli ukupno četiri tijela i jedno je bilo u prsluku za spašavanje", kazao je za Reuters jedan od voditelja potrage Tatang Zaenudin.

Pilot koji radi za drugog prijevoznika objašnjava za Reuters da to pokazuje da se nije radilo o "katastrofalnom kvaru" nego je zrakoplov mogao izgubiti uzgon i potom gubiti visinu, moguće zbog toga što su mu se vanjski dijelovi instrumenata za očitavanje brzine (pitot cijevi) zaledili i davali pilotima netočne podatke. Zrakoplov je letio na visini od 9.753 metra i zatražio je da poveća visinu na 11.500 metara.

"Bilo je vremena. To znači da se nije sve odigralo u sekundi", kazao je pilot koji je želio ostati anoniman. On je kazao da pri naglom gubitku visine zrakoplov može za jednu minutu izgubiti devet kilometara visine te da se pri tom piloti mogu dezorijentirati zbog poremećaja vidnog polja i ne poslati poziv u pomoć.

Online rasprave pilota bave se nepotvrđenim podatkom da je sekundarni radar u Maleziji zabilježio da je pri uspinjanju zrakoplov letio brzinom koja je za otprilike 180 kilometara na sat sporija od potrebne i da je stoga možda izgubio uzgon.

Istražitelji se koncentriraju na to je li posada presporo reagirala na nevrijeme i prekasno zatražila promjenu visine leta ili je sama odlučila povećati visinu leta, kazao je izvor u istrazi po kojem je i loše vrijeme pridonijelo nesreći.

Pilot AirAsije bio je iskusan i imao je 6.100 sati letenja te je ranije bio vojni pilot a zrakoplov je servisiran sredinom studenoga.

Vlasti u Surabayi pripremaju se za prihvat i identifikaciju tijela uključujući prikupljanje DNK uzoraka od članova obitelji.